וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנק ישראל רכש עשרות מיליוני דולרים

טל לוי

6.9.2010 / 10:40

לאחר שהצהיר כי לא יגן על שער חליפין מסויים ובהתאם לציפיות, התערב נגיד בנק ישראל שוק המט"ח. למרות הרכישה, נסחר הדולר ללא שינוי. חדרי העסקות: ההתערבות קטנה יחסית

בנק ישראל רכש בשעות הבוקר כמה עשרות מיליוני דולרים בשוק המט"ח. עם זאת, הדולר נסחר כמעט ללא שינוי ברמה של 3.77 שקלים.

"אחרי ההצהרות של נגיד הבנק סטנלי פישר אתמול בערב, כולם חיכו שהבנק יקנה היום מטבע חוץ וההערכות הן שהנגיד לא יתן לדולר ליפול" כך אומר פעיל בחדר עסקות גדול "עם זאת, הרכישה היא כרגע בעיקר על תקן הצהרה שכן מדובר בכמות קטנה יחסית".

נגיד בנק ישראל נשא אתמול בערב נאום בכנס מכון היצוא ובו אמר כי "התנודתיות בשער החליפין של השקל מטרידה את בנק ישראל, אולם בנק ישראל לא יקבע שער שעליו יגן כקו אדום". פישר אמר כי "שמעתי שמועה, ששרגא ברוש אומר שאגן על רמה מסויימת של שער חליפין". בתגובה, קרא ברוש, נשיא התאחדות התעשיינים, כי "זה לא נכון". פישר אמר כי הבנק אמנם לא יקבע "קו אדום" בדמות שער חליפין מסויים אולם אמר כי "אנחנו מנסים למתן תנועות מוגזמות לפי מודלים שלנו. אנחנו לא שואפים לעשות הרבה יותר מזה כל עוד אנחנו חושבים שהשוק פועל פחות או יותר בסדר".

בחדרי העסקות מציינים כי גם לקוחות עסקיים רוכשים בשעה זו דולרים לצרכים עסקיים וכי היצואנים הם אלה שמוכרים דולרים, בין היתר לבנק ישראל. עם זאת, מדובר בסכומים נמוכים יחסית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully