וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דירה לשכיר

אביטל מולאי

6.9.2010 / 10:52

אחרי שעברנו על היתרונות והחסרונות שבעבודה מהבית, הנה כמה טיפים שיעזרו לכם להתארגן ולהתגבר על הקשיים שבעבודה כזו

התלבשו

נכון, כשעובדים מהבית אפשר להישאר בפיג'מה כל היום ולעבוד מהמיטה. מצד שני, זה לא מה שיכניס אתכם למוד של עבודה. כדאי להתארגן בבוקר כאילו אתם מתכוונים לצאת מהבית – להתלבש, לסדר את השיער ואפילו לנעול נעליים. תופתעו לגלות עד כמה זה משנה את ההרגשה ועד כמה תחושו מחויבים יותר לעבודה שאתם צריכים לבצע.

עשו הפרדה ברורה בין הבית לעבודה

העובדה שאתם עובדים מהבית לא אומרת ששעות העבודה מהוות הזדמנות לרחוץ כלים, לתלות כביסה ולעשות כמה טלפונים. התנהגו בדיוק כפי שהייתם מתנהגים לו הייתם עובדים מחוץ לבית ותחמו את השעות שבהן אתם עובדים. כדאי לסגור חלונות מסיחים במחשב ואם קשה לכם להתנתק מפייסבוק, הקציבו לעצמכם 5 דקות בסוף כל שעה.

ערכו רשימות

בתחילת כל יום ערכו רשימה, שבה יהיו כתובות כל המשימות שאתם רוצים לעמוד בהן באותו יום. עד שלא תסיימו אותן, אל תרשו לעצמכם לגלוש או לצפות בטלוויזיה. סיימתם את המשימות מוקדם מהצפוי? מצוין. אתם יכולים להרשות לעצמיכם לשתות קפה בנחת וליהנות מהעובדה שאתם נמצאים בבית ולא אמורים להיראות עסוקים.

היו ריאליים

אם הילדים שלכם חוזרים בצהרים, לא כדאי להשאיר לשעות אלו משימות הדורשות מכם ריכוז. את אלו כדאי לבצע בבוקר, כשאתם לבד בבית. נצלו כל רגע שבו אתם לבד בבית להתקדמות יעילה במשימות שלכם, כדי שכשהילדים יגיעו תוכלו להתפנות אליהם ולא לכעוס על כך שהם מפריעים לכם להתרכז.

עוד בוואלה!

חווית גלישה וטלוויזיה איכותית בזול? עכשיו זה אפשרי!

לכתבה המלאה

עשו שינויים מדי פעם

עבודה מהבית יכולה להיות שוחקת ומשעממת. נמאס לכם להיות בבית כל היום? קחו את הלפטופ וצאו לבית קפה פעם בשבוע. אווירת התנועה במקום יכולה לתרום ליעילות שלכם.

היו אסרטיביים

קרובי משפחה מתקשרים אליכם בשעות העבודה ומפריעים לכם להתרכז? אפשר להסביר שאתם עסוקים או לנתק את הטלפון. שוב – מילת המפתח היא לנהוג כפי שהייתם נוהגים אילו הייתם עובדים מחוץ לבית. אם שעות העבודה שהגדרתם לעצמיכם נמשכות גם כשהילדים בבית ואם הם גדולים מספיק כדי להסתדר בעצמם, הבהירו להם שאתם עכשיו בעבודה ולא זמינים להם.

שמרו על סביבת עבודה מסודרת

רצוי לסדר פינת עבודה, שתיועד רק לכם. במקום לשבת ליד השולחן במטבח, נסו לשבת בחדר אחר, שאפשר לסגור אותו בעת הצורך ובו יש לכם שולחן, שעליו כל הדברים הנחוצים לכם במשך היום. מאותו חדר לא תוכלו לראות את הכלים בכיור או את הכביסה שצריך לקפל, ותצליחו להתרכז יותר בעבודה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully