וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההסתדרות: סגל ההוראה של האוניברסיטה הפתוחה עזב את כוח לעובדים ועבר אלינו

חיים ביאור

6.9.2010 / 10:46

כוח לעובדים: "המעשה של ההסתדרות הוא פרובוקציה; נמשיך לייצג את המנחים של האוניברסיטה הפתוחה"



המנחים ומרכזי ההוראה באוניברסיטה הפתוחה, עזבו את הארגון שייצג אותם עד כה, כוח לעובדים, והתפקדו להסתדרות, כך טוענת הבוקר ההסתדרות. על פי ההסתדרות, כבר נבחר ועד פעולה שקיבל את ברכתה, בראשו עומד ד"ר רונן בר-אל. בארגון כוח לעובדים הגיבו בתמיהה על ההודעה.



פני כחצי שנה הודיע הסגל המינהלי באוניברסיטה הפתוחה על הצטרפותו להסתדרות. כעת, עם המעבר של המנחים והמרכזים אליה, השלימה ההסתדרות את צירופם אליה של כל המועסקים באוניברסיטה הפתוחה, שהיא המוסד האקדמי הגדול בישראל.



זו לא הפעם הראשונה שההסתדרות פועלת בשקט כדי לגרום לכך שקבוצת עובדים גדולה שהצטרפה לארגון המתחרה, כוח לעובדים, תיטוש את הארגון ותעבור לשורותיה. כך פעלה ההסתדרות בחברת אקרשטיין תעשיות, שבה עובדי המפעל בירוחם הצטרפו לכוח לעובדים וכך היא פעלה גם בחברת ש.י.ל.ה לרפואה משלימה, שבה החליטו חלק מהעובדים להצטרף לכוח לעובדים. בפעולה שקטה אך נמרצת, עלה בידי ההסתדרות לשכנע את העובדים לעזוב את הארגון המתחרה ולעבור לשורותיה.



בהסתדרות אומרים כי המנחים והמרכזים פנו מיוזמתם להסתדרות לפני כמה שבועות, והעלו טענות קשות בנוגע להסכם העבודה הקיבוצי שמגבשים נציגי כוח לעובדים באוניברסיטה הפתוחה.



לטענתם, עקרונות ההסכם עלולים לגרום לפגיעה מממשית בתנאי העסקתם. לטענת ההסתדרות ההסכם שגובש פוגע בשכר הקיים של מנחים ומרכזים רבים, בעיקר של אלה המלמדים מדעים מדוייקים, כלכלה ומדעי המחשב.



יו"ר האגף להתאגדות עובדים בהסתדרות, עו"ד שי תקן, ביקש בימים אלה מנשיאת האוניברסיטה הפתוחה, פרופ' חגית מסר ירון, להפסיק לאלתר את המשא ומתן על הסכם שכר במוסד וכי לא תיחתם שום טיוטא של ההסכם. תקן כותב כי "עשרות עובדים אף ביטלו את חברותם בארגון כוח לעובדים, במחאה על ההסכם המתגבש, כך שבכל מקרה ארגון זה אינו עוד הגוף היציג של המנחים והמרכזים והוא אינו רשאי עוד להמשיך לנהל מו"מ בשמם על חתימת הסכם שכר קיבוצי". לדבריו, המנחים והמרכזים פנו כמה פעמים בעבר להסתדרות, "אך לא התערבנו כי התנהל מו"מ עם כוח לעובדים, ורק עכשיו, כשהולך להיחתם הסכם הפוגע בזכויות העובדים, חובתנו להתייצב לצד העובדים ולארגן אותם במסגרתנו".



בתגובה אמר יניב בר אילן, מראשי כוח לעובדים: "המעשה של ההסתדרות הוא פרובוקציה. כוח לעובדים ממשיך לראות את עצמו כגוף היציג החוקי של המנחים והמרכזים באוניברסיטה הפתוחה. העובדה שקומץ של מנחים ומרכזים אינו שבע רצון מההסכם המתגבש, אינה הופכת את כוח לעובדים לארגון בלתי יציג. לא קיבלנו באופן רשמי שום טרוניה על תוכן ההסכם. בכל מקרה, מדובר בהסכם טוב, שאמור להבטיח למנחים ולמרכזים 12 משכורות בשנה, לעומת המצב עד כה, שבו הם מצאו את עצמם מפוטרים בכל סמסטר, בצירוף העלאת שכר והרחבת הזכויות הסוציאליות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully