וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נופש ביום כיפור יעלה לכם יותר

עירית רוזנבלום

6.9.2010 / 12:00

מחירי החופשות בערב יום כיפור וביום הצום יהיו יקרים ב-10% יותר מהשנה שעברה. בחברות התיירות מסבירים כי הביקוש לחופשות עלה משום שהצום חל השנה בסוף השבוע

ערב יום הכיפור ויום הצום עצמו נחשבים בדרך כלל לתקופה בה מחירי החופשות בארץ ואף בחו"ל - הם הזולים ביותר יחסית לכל תקופת חגי תשרי. השנה, כך על פי בדיקה של חברות התיירות וואלה!טורס ופלאנטו, תחול עלייה במחירי החופשות בארץ ובחו"ל ביום הכיפורים לעומת מחירי השנה שעברה.

ההסבר נעוץ בכך שהצום חל השנה בסוף שבוע, ולכן יהיו בכל זאת מי מהנופשים שאינם צמים או שומרי מסורת שיבחרו לנפוש בימים אלה.

לדברי אריאל אטיאס, מנכ"ל וואלה טורס, "יום כיפור נחשב לחג בו פחות ישראלים באופן מסורתי נוהגים לצאת לחופשות בחו"ל. גם אם לא הולכים לבתי הכנסת, רבים נשארים בבתים, בין אם צמים או לאו. לאור העובדה שיום הכיפורים חל השנה בסוף שבוע, אנו צופים כי ביחס לשנה שעברה אז הצום חל באמצע השבוע, יהיו ביקושים גבוהים יותר בשיעור של כ-15% ליציאה לחופשה בחו"ל לסופשבוע קצר במסגרת הנופשונים במועד זה".

עם זאת, אומר אטיאס כי ניכרת השנה עלייה בכ-10% במחירי יום כיפור, שבדרך כלל זולים יותר בהשוואה לראש השנה וסוכות. קהל היוצאים לחו"ל מתאפיין לרוב בזוגות וקהל בגילאים צעירים.

לדברי עמוס סרי לוי, מנכ"ל רשת הנסיעות פלאנטו, "מחירי הנופשונים והחבילות למי שיבחר לבלות את סוף השבוע של יום הכיפורים בחו"ל יהיו גבוהים השנה עד לשיעור של 30% ביחס למחירם בשנה שעברה. כשהסיבות לכך הן העובדה כי יום הכיפורים השנה חל בסוף השבוע והקרבה בין אוגוסט לחגים, שהביאה חלק מהתיירים הישראלים לדחות את חופשתם מאוגוסט לספטמבר.

סרי לוי מוסיף כי "השנה ביום הכיפורים כמו בשנים קודמות רשתות גדולות כגון פתאל וישרוטל יסגרו במהלך החג כ 20-30% ממלונותיהם וירכזו את העבודה ביתרת המלונות. הדבר נובע הן מביקוש נמוך והן מעלויות השכר הגבוהות שעליהם לשלם עבור עבודה ביום הכיפורים".

במלונות שייפעלו במהלך הצום, תוגש ארוחת הערב המוקדמת לפני כניסת הצום, כאשר פנים ארצית ורוב המלונות מציעים חבילות מוזלות מיוחדות לחג. לעומת זאת, חדרי הנופש והמלונות בגליל בגולן ועל שפת הכנרת עם צפי לתפוסה מלאה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully