וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האתגר הגדול של דלק רכב בשנה הבאה: התחרות מיונדאי

מאת דניאל שמיל

6.9.2010 / 11:34

בענף הרכב מפרגנים למנכ"ל דלק רכב ובעל השליטה המיועד, אך לא שוכחים להזכיר את האתגרים והמכשולים שמצפים לחברה בטווח הקרוב



>> "הוא תותח על, וכל הכבוד לו" - כך אמר אתמול מנכ"ל של חברת ליסינג. "אני מחבב את גיל ומוריד בפניו את הכובע. לא פשוט להפוך תוך עשר שנים לבעלים של יבואנית הרכב הגדולה ביותר", הוסיף מנכ"ל של יבואנית רכב. השניים אמרו את הדברים בתגובה לרכישת השליטה בדלק רכב, יבואנית מאזדה ופורד, שביצע מנכ"ל דלק רכב, גיל אגמון.



בענף מסבירים את ההצלחתו של אגמון בקשריו המיוחדים עם מאזדה. דלק מוטורס, החברה הבת של דלק רכב, קונה את המכוניות מחברת סחר בינלאומית - ולא ישירות מהיצרן - אך מצליחה לשמור על מחירים נמוכים ותחרותיים לאורך זמן. דלק מוטורס גם שומרת על מדיניות שיווקית אחידה וברורה המסייעת לה לשמור על מחירים גבוהים של המכוניות המשומשות, וזהו המפתח להצלחה מול חברות הליסינג.

"גיל ושחר שמש (המשנה למנכ"ל) בנו מערכת קשרים מצוינת עם חברות הליסינג, והמכוניות המשומשות שומרות על ערכן, במה שנראה כמו מעשה קוסמות. אגמון אינו מזנה את המוצר, ולא חשוב באיזו מצוקה הוא נמצא. אין הנחות ללקוחות פרטיים, אין מבצעי 'חבר' ואין מכירה ישירה לציי רכב. הוא הופך את חברות הליסינג לזרוע השיווק שלו, ושומר עליה", אמר בכיר בענף הרכב.



ואולם בכיר אחר בענף הליסינג אמר כי החברה עומדת בפני אתגרים חדשים: "יונדאי מזנבת במאזדה, מציעה מחירים טובים ושמירת ערך טובה, ויש לה היצע מוצרים חדש ורחב יותר. יש תחושה שבהיצע הדגמים של מאזדה יש קיפאון. בשנה הבאה יהיה להם קשה יותר לשמור על הבכורה".



מנכ"ל של יבואנית רכב העריך אתמול כי על רקע התחזקות הין, תעלה דלק מוטורס את מחירה של מאזדה 3 ל-122 אלף שקל בינואר - דבר שיביא לשווי שימוש חודשי של יותר מ-3,000 שקל ועלול לפגוע במכירות לציי רכב.



בענף הליסינג הוסיפו כי כללי המשחק יכולים להשתנות עם כניסתה של קבוצת שלמה, חברת הליסינג הגדולה ביותר, לתחום יבוא הרכב. לדבריהם, עם תחילת השיווק של אופל, קבוצת שלמה תצמצם את רכישותיה מיבואנים אחרים ותהפוך למתחרה שלהם גם מול לקוחות פרטיים וגם מול חברות ליסינג אחרות; במקביל, יבואנים רבים מבקשים לפעול בעצמם בענף הליסינג, והדבר יכול להביא לשינוי מערך הכוחות בתחום הרכב.



הרווחים הגבוהים של דלק רכב בעשור האחרון (3 מיליארד שקל) והדיווידנדים שחילקה, סייעו לאגמון להחזיר הלוואות של מאות מיליוני שקלים ומאפשרים לו לקחת הלוואות נוספות לרכישת השליטה בחברה; הדבר מעיד על שולי הרווח האדירים של יבואן הרכב הגדול ביותר ומזמין בדיקה של הריכוזיות בענף הרכב.



ומה ישתנה בדלק מוטורס לאחר מינויו של אגמון? בענף הרכב אומרים שזמן רב מספר אגמון כי הוא חש מיצוי ומבקש למצוא תחומי פעילות אחרים, אבל הרכישה של מניות דלק מכניסה אותו עמוק יותר לתוך תחום הרכב. אפשר לשער שאגמון, שכבר אינו עוסק זמן רב בפעילות השוטפת של דלק מוטורס, יהפוך ליו"ר ויעניק את תואר המנכ"ל למשנה למנכ"ל שמש.



מקורבים לאגמון אמרו אתמול כי שום דבר לא ישתנה, וכי אגמון "ימשיך להגיע למשרד כל בוקר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully