וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוק הנדל"ן בישראל מתקרר: ירד למקום השישי בדירוג גלובל פרופרטי גייד

אשר שכטר

6.9.2010 / 11:45

בסינגפור עלו מחירי הבתים ב-34% ברבעון השני - העלייה החדה מאז החלו הנתונים להתפרסם ב-1995



שוקי הנדל"ן של סינגפור, הונג קונג, אוסטרליה וטייוואן עקפו את שוק הנדל"ן הישראלי כבעלי הביצועים הטובים ביותר בעולם בשנה שהסתיימה בסוף המחצית הראשונה של 2010, כך עולה מהסקר הרבעוני של אתר גלובל פרופרטי גייד. ישראל דורגה במקום השישי בעולם, עם עלייה של 9.1% במחירי הבתים ברבעון השני של 2010 - לעומת הרבעון השני של 2009, אך ירידה של 2.2% לעומת הרבעון הראשון.



הסקר הרבעוני שעורך גלובל פרופרטי גייד מתבסס על מדידת השינוי השנתי במחיר הבתים, בהתאם לנתונים רשמיים המתפרסמים במדינות השונות. לפי הסקר הנוכחי, ההתאוששות בשוק הנדל"ן העולמי אינה אחידה בקצבה, כאשר במדינות מזרח אסיה ממשיכים מחירי הבתים לעלות בחדות אך במדינות רבות באירופה - בהן אירלנד, בולגריה, ליטא, איסלנד, פולין, רוסיה וספרד - נרשמו ירידות מחירים. באירלנד נפלו מחירי הבתים ב-15.9% ברבעון השני, לעומת הרבעון השני של 2009 - הירידה החדה ביותר מבין השווקים בעולם.



בסינגפור נרשמה העלייה החדה ביותר בשוק הנדל"ן, עם זינוק שנתי של 34% במחירי הבתים ברבעון השני - העלייה החדה ביותר במחירי הבתים במדינה מאז החלו להתפרסם הנתונים ב-1995. בהונג קונג נרשם זינוק של 21.4% במחירי הבתים ברבעון השני, בעוד שבלטביה עלו מחירי הבתים ב-9.4% ובפינלנד עלו המחירים ב-9%. בסין, לעומת זאת, עלו מחירי הבתים ב-5.8% ברבעון השני, הודות לצעדי הממשלה לריסון בועת הנדל"ן במדינה והמגבלות שהוטלו על רכישות ספקולטיביות של בתים, כמו העלאת המקדמות הדרושות למשכנתא שנייה. בסך הכל, ב-18 מדינות עלו מחירי הבתים ברבעון השני - לעומת 18 מדינות שבהן נרשמו ירידות במחירים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully