וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מועצת הכבלים והלוויין אוסרת על HOT ו-yesלגבות קנס התנתקות גבוה יותר מיתרת סכום העסקה

אופיר בר-זהר

6.9.2010 / 15:21

הדבר ימנע דרישה של אלפי שקלים כקנס יציאה מלקוחות שמעוניינים להתנתק לקראת סוף החוזה שלהם עם החברות



מועצת הכלבים והלוויין הודיעה, כי היא אוסרת על חברות hot ו-yes לגבות מלקוח שמעוניין להתנתק סכום הגבוה יותר מיתרת סכום העסקה. במועצה הסבירו, כי נתקלו בתלונות מלקוחות אשר מבקשים להתנתק מהחברה לקראת סיום תקופת ההתחייבות ונדרשים לשלם קנסות גבוהים, זאת למרות שיתרת העסקה המחוייבת נמוכה יותר. במועצה קבעו כי על hot ו-yes לחייב את הלקוח בסכום הנמוך מבין השניים - קנס יציאה (עלות החזר הטבה) או יתרת החוזה בתקופת ההתחייבות. המועצה קבעה כי ההוראה תחול גם על מבצעים קיימים.



עוד נמסר מהמועצה, כי במהלך ספטמבר היא עתידה לקבל החלטה שתקצר את תקופת ההתחייבות המינימלית ל-yes ו-hot ל-18 חודשים בלבד, לעומת 36 חודשים כיום. בנוסף, מבקשת המועצה למנוע מצב שבו הלקוח מוצא את עצמו מחויב לחברה לתקופות זמן שאינן חופפות. כלומר, שההתחייבות בעניין הטלפון היא עד למועד מסויים בעוד ההתחייבות בעניין הכבלים והלוויין או האינטרנט יפוגו במועד אחר. המועצה מבקשת לקבוע מועד תפוגה בודד שבו המנוי יפקע, על כלל המבצעים והמוצרים שנרכשו דרכו.



יו"ר המועצה ניצן חן, אמר כי "החלטת המועצה כי בעת יציאה ממבצע בטרם סיומו, יחייבו החברות את הצרכן בסכום הנמוך מבין 'החזר עלות ההטבה' לבין יתרת סכום העסקה, מהווה צעד הראשון בשורה של נושאים צרכניים שהמועצה לא תהסס לבחון על מנת לשפר את מעמד הצרכנים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully