וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יום ראשון עלוב לאלעד קנדה בבורסה: המשקיעים בהנפקת החברה של תשובה מפסידים 10%

שרון שפורר

6.9.2010 / 16:02

אלעד קנדה הגיעה לבורסה לאחר שתשובה נתן 10% הנחה בהנפקה ונעזר בבנו אלעד ובגיל אגמון שרכשו מניות



קבלת פנים קשה ביומה הראשון בבורסה.



מחזור המסחר במניות ובאופציות של החברה, שהונפקה לפי שווי של קרוב ל-2 מיליארד שקל, הוא 120 אלף שקל. מדובר במחזור לא גבוה ביחס לחברה בסדר גודל של אלעד קנדה שהונפקה לפי שווי של קרוב ל-2 מיליארד שקל - שווי דומה לשווי של חברות תל אביב 100.



מחיר חבילת המניות והאופציות של אלעד קנדה בבורסה משקף ירידה של כ-10% לעומת ההנפקה, אך מאחר והסחירות נמוכה יחסית - אין בכך אינדיקציה חד משמעית לגבי השווי של החברה.



הנפקת אלעד קנדה הושלמה בשבוע שעבר אחרי שיצחק תשובה, בעל השליטה בחברת הנדל"ן, נאלץ לתת למשקיעים בהנפקה הנחה של 10%. בנוסף, נעזר תשובה במקורביו כדי לגייס את הסכום הדרוש לו. בין המקורבים שהשתתפו בהנפקה - אלעד, בנו של תשובה שעל שמו קרויה החברה, וגיל אגמון מנכ"ל שבשליטת יצחק תשובה, ואשר אתמול פורסם כי תשובה מתכנן למכור לו את השליטה בחברה אותה מנהל אגמון.



כפי שעלה מהמכרז המוסדי, ההשתתפות בהנפקת אלעד קנדה היתה דלילה והיה בה בכדי לרמז על המסחר הדליל הצפוי בימים הראשונים של המסחר. במכרז המוסדי השתתפו רק 12 גופים מהם 4 גופים הקשורים לחתמים או לתשובה עצמו. בין הגופים שהשתתפו במכרז היו כלל ומיטב - שחברות החיתום שלהן הובילו את ההנפקה, וכן אקסלנס וברק קפיטל בשתיהן תשובה נמנה על בעלי השליטה. משקיעים מוסדיים אחרים בהנפקה כללו את אלטשולר שחם פסגות והראל. גם שלמה אליהו השתתף בהנפקה, באמצעות הנוסטרו של חברת הביטוח אליהו. בדרך כלל, שלמה אליהו אינו נוהג להשתתף בהנפקות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully