וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פסגות מעלה את ההמלצה למליסרון ל"תשואת יתר" ומציבה מחיר יעד של 100.4 שקל למניה

ואדים סבידרסקי

6.9.2010 / 16:41

יובל בן זהב מכלל פיננסיים: "חובת ההוכחה על מליסרון - הפרמיה של היום צריכה להפוך לדיסקאונט של מחר"



פסגות מעלה את ההמלצה למניית , ל"תשואת יתר" ומציבה מחיר יעד של 100.4 שקל - גבוה ב-15% ממחיר השוק הבוקר. זאת על רקע ההודעה שפירסמה מלירסון אתמול כי היא מנהלת מגעים לרכישת השליטה בחברת מהבעלים הנוכחיים, המחזיקים בכ-71% מהחברה.



פסגות צופה עלייה משמעותית ב-ffo של מליסרון (הרווח הנקי בנטרול ההכנסות וההוצאות חד פעמיות, פחת והפחתות). עם זאת, בשל אי הוודאות לגבי קיום הצעת הרכש הותירה פסגות את המלצה לגבי בריטיש ב"תשואת יתר" ללא עדכון למחיר היעד.



להערכת נועם פינקו, אנליסט מבית ההשקעות פסגות, המחיר משקף פרמיה לאור רכישת תיק נכסים בהיקף ענק ובאיכות גבוהה וכן פרמיה עבור הפיכת מליסרון לאחד משתי השחקניות הגדולות בישראל בתחום הקניונים ואחת הגדולות בתחום המשרדים. פינקו מציין כי קיים סיכון בכך שרמת המינוף של מליסרון עולה משמעותית, אך להערכתו החברה עושה מהלך חשוב מבחינה עסקית לאור העובדה שלא יכלה לצמוח באופן עצמאי.



חברת מליסרון הודיעה אמש כי הציעה לקנות 71% מבריטיש תמורת 1.7 מיליארד שקל או 14.5 שקל למניה - גבוה בכ-27% ממחיר המניה אתמול.



יובל בן זאב, מנהל מחלקת המחקר בכלל פיננסים ברוקראז' מציין כי: "חובת ההוכחה על מליסרון שהפרמיה של היום תהפוך לדיסקאונט של מחר".



בבית השקעות כלל פיננסים מקנים "תשואת שוק" לסקטור בו פועלות מליסרון ובריטיש ישראל, מאחר שלא ניתן, לטענתם, להשליך מעסקת בריטיש על מניות הסקטור כולו.



בן זאב מציין סיבות אפשריות לרכישת השליטה בבריטיש בפרמיה, ביניהן פרמיית שליטה. מליסרון עשויה לרכוש 42% מהמניות ותחזיק בשליטה בפועל בחברה ועל כך היא מוכנה לשלם יותר. כמו כן, מליסרון מתמודדת עם תחרות קשה בענף הקניונים, בעיקר מכיוון קבוצת עזריאלי, המרחיבה את פעילותו בצפון. בן זאב מוסיף כי רכישת בריטיש מעניקה חיזוק משמעותי מבחינת הפריסה הארצית.



עוד מציין בן זאב כי קיים פוטנציאל להפחתת הוצאות המימון בבריטיש. כיום סובלת החברה מהוצאות גבוהות שנובעות מריבית גבוהה, וייתכן שהחלפת החוב בעתיד תאפשר הפחתה משמעותית בהוצאות הריבית. משה רוזנבלום, מנכ"ל מליסרון, היה עד לפני כשנה מנהל חטיבת הקניונים של בריטיש והוא מודע לפוטנציאל בנכסים.



בכלל סבורים כי מליסרון נמצאת בדרך הנכונה כשהיא לוקחת על עצמה רק 60% מהעסקה ומשאירה 40% לבעלת השליטה - האחים עופר. עלייה חדה במינוף של מליסרון צפויה להביא לביצוע מספר צעדי המשך להקטנת המינוף הפיננסי, לרבות אפשרות להכנסת שותפים בחברה, או ברמת הנכסים.



קיימת אפשרות כי מליסרון תפעל למכירת נכסים בתחום המשרדים אשר אינם בליבת העסקים של החברה ובכך תקטין את המינוף. בכלל מעריכים כי מגמת הרכישות תמשיך להוות ציר מרכזי בפעילות החברות בענף ובפרט יש לצפות למהלכים של קבוצת עזריאלי, אשר כעת יתייצב מולה מתחרה שווה כוחות.



דרור כהן, אנליסט ממיטב, סוקר את החוב של בריטיש ישראל תוך הערכת הסיכון כבינוני. כהן מציין: "שיעורי המינוף הגבוהים מכבידים על בריטיש ששמה לה כמטרה להוריד את המינוף וכבר החלה לפעול בצורה עניינית בעניין, תוך נקיטת מהלכים אקטיביים ואפקטיביים. החברה תזדקק למחזר ולפרוס את האשראי הבנקאי כבר במהלך 2011. תודות ליכולת המוכחת ברכישת והשבחת נכסים איכותיים חדשים וקיימים, אנו מאמינים כי נראה שיפור הדרגתי באיתנות החברה וביחסי הכיסוי כבר בתקופה הקרובה".



במיטב מעריכים כי הנדל"ן המסחרי ותחום הקניונים בו מתמקדת החברה בטוח יותר מהנדל"ן למשרדים ולמגורים ומציינים כי בעיתות משבר, כפי שארע בסוף 2008 ותחילת 2009, הנדל"ן המסחרי בארץ הפגין חוסן ועמידות בהשוואה לענפים השונים. ביחס לנדל"ן בחו"ל וכי לא צפויה פגיעה בחוסן הפיננסי וירידת ערך משמעותית. מבין הסדרות הסחירות, במיטב נוטים להעדיף את סדרה ג' הנסחרת בתשואה שנתית של 3.83% ומרווח של 2.75%.



בריטיש ישראל, היא אחת מחברות הקניונים המובילות בישראל. החברה היא הבעלים של 21 קניונים הפזורים ברחבי הארץ תחת המותג "קניוני ישראל", מסבירים במיטב. בבעלות החברה נכסים איכותיים ונכסים בעלי פוטנציאל השבחה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully