וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פסגת שרי האוצר של האיחוד האירופי: נדחה הדיון במנגנון ניהול משברים קבוע

רויטרס

6.9.2010 / 21:51

שרי האוצר ניסו בפגישתם להגיע להסכמה בנוגע לסנקציות שיוטלו על חריגה מכללי התקציב



שרי האוצר של האיחוד האירופי ניסו להגיע להסכמה בנוגע להטלת סנקציות אוטומטיות על מדינות שיחרגו מכללי התקציב של האיחוד. שרי האוצר של 27 המדינות נפגשו על מנת לדון בשינוי אמנת היציבות והצמיחה, המגדירה את חוקי התקציב של האיחוד, על מנת לנסות למנוע הישנות של משבר חובות כזה שנגרם על ידי יוון השנה. עם זאת, השרים דחו למועד מאוחר יותר דיונים אודות מנגנון קבוע לפתרון משברים בגוש היורו.



במסגרת החוקים הקיימים, מדינה בגוש היורו שמתעלמת מיעדי התקציב שנקבעו על ידי שרי האיחוד האירופי, עשויה להיקנס בשיעור של עד 0.5% מהתמ"ג שלה. עם זאת, להליך זה שלבים רבים, והוא עשוי להימשך כשנתיים. קנסות ניתן להטיל רק בשלב האחרון, כאשר מצבה הפיננסי של המדינה עשוי להיות כבר בכי רע.



"סנקציות צריכות להיות השלכה רגילה, כמעט אוטומטית, כאשר החוקים מופרים", אמר הנציב לכלכלה ועניינים מוניטריים של הנציבות האירופית, אולי רן. "זה קצת כמו משחק כדורגל. זה לא יעבוד אם השחקנים יתחילו לריב ולדון עם השופט בחוקי המשחק בכל פעם שהשופט שורק עבירה", הוסיף.



למרות מספר פגישות מאז תחילת המגעים במאי להקשחת חוקי התקציב, לא התפרסמו פרטים קונקרטיים על התקדמות, והתסכול גובר. ז'אן-קלוד יונקר, ראש ממשלת לוכסמבורג, ויו"ר ועידת שרי האוצר של גוש היורו, אמר בשבוע שעבר כי לא הייתה כל התקדמות בנושא. המועד האחרון לשינויים הוא סוף אוקטובר, והרפורמה אמורה לקבל את אישור מנהיגי האיחוד האירופי בפסגה.



שרי האוצר אמרו כי דיון במנגנון קבוע לניהול משברים בגוש היורו, שאמור היה להתחיל להתקיים בספטמבר, נדחה לעת עתה, כיוון שנכון לעכשיו, הן לגוש היורו והן לאיחוד האירופי יש מנגנון זמני פועל – המוסד ליציבות פיננסית באירופה (efsf). מנגנון ניהול משברים קבוע יותר הפך לפיכך ליעד לטווח הבינוני, ולא הקרוב. "בעיני חלקנו, הדבר ידרוש שינוי מהותי של ההסכמים, ולדעתי עדיין איננו מוכנים לשינוי האמנה האירופית", אמר יונקר.



יונקר ציין כי הצעתה של גרמניה לשלול זמנית את זכויות ההצבעה של שרי אוצר ממדינות המפירות את חוקי התקציב של אירופה, אינה מעשית ללא שינוי מהותי של ההסכמים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully