וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שטייניץ ל-MTS: "אשרו את ההצעה - או שהפרויקט מבוטל"

מאת אבי בר-אלי

7.9.2010 / 6:50

בלעדי השותפות יתכנסו הבוקר כדי להכריע אם לקבל את הצעה הסופית של המדינה



>> שותפות זכיינית פרויקט הרכבת הקלה בגוש דן, קבוצת mts, יתכנסו הבוקר לדיון מכריע באשר לעתיד הסכם הזיכיון - כך נודע ל-themarker. זאת, במטרה להצביע אם לקבל את הצעתה הסופית של המדינה באשר לתנאי הסגירה הפיננסית של הפרויקט - או לדחותה, ולפנות לבוררות.

ההתכנסות מגיעה לאחר פגישה אתמול בלשכת שר האוצר, יובל שטייניץ, שבה הובהר לשותפות כי אין בכוונת המדינה לסגת מן ההצעה הסופית שהגישה לזכיינית. אם לא תקבל mts את הצעת המדינה - תחולט ביום ראשון הערבות שהפקידה בסך 138 מיליון שקל, ו-mts תפנה לאחר מכן לבוררות.



הפגישה שקיימו אתמול בכירי חברת mts עם שר האוצר, סגנו יצחק כהן, החשב הכללי, שוקי אורן וסמנכ"ל משרד התחבורה, יצחק זוכמן, באה לאחר שביום חמישי האחרון הגישה mts מכתב ובו הסכמה עקרונית בלבד להצעה הסופית שהניחה בפניה המדינה. בפגישה דרש שטייניץ מ-mts התחייבות בכתב לקבלת כל התנאים שהציבה המדינה בכללותם. "כוונות טובות אינן עוזרות ואינן מצדיקות להפוך את החלטת הרשות הממונה לביטול החוזה עם חברת mts", אמר שטייניץ ל-mts.



בסוף הפגישה מסר שטייניץ: "אנו נמצאים כיום יותר משלוש שנים אחרי החתימה על ההסכם. החברה כשלה בסגירה הפיננסית ובהתנעת הפרויקט. מדובר בפרויקט שאמור להקל על בעיות התחבורה והנגישות בגוש דן עם השפעות על המדינה כולה. מטרת המדינה היא להעלות את הרכבת על הפסים בהקדם האפשרי".



בחודש שעבר הציבה המדינה ל-mts אולטימטום לקבלת נוסח הפשרה הסופי לתנאי הסגירה הפיננסית - לאחר שכבר הכריזה על ביטול הסכם הזיכיון (termination). ב-mts טענו כי הקשיים בסגירה הפיננסית נבעו כתוצאה ממשבר האשראי העולמי, וכי ההצעה מותירה בין הצדדים פער כספי של כ-300 מיליון שקל בלבד, אותו לא יוכלו לכסות. המדינה מצדה טענה כי הצעת mts היתה מלכתחילה אגרסיבית מדי, וכי mts אינה מסוגלת לבצע את הפרויקט בשל מחלוקות פנימיות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully