וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שטרום: "אם נוצרה בעיה של חסמי כניסה לשוק הקניונים - זה חמור מאוד"

מאת רז סמולסקי

7.9.2010 / 6:50

הממונה על ההגבלים העסקיים לשעבר התייחס לעסקה לרכישת בריטיש ישראל, המחזיקה ב-20 קניונים, על ידי מליסרון של משפחת עופר שמחזיקה בין השאר בקניון רמת אביב ובקריון



>> "אם נוצרה בעיה של חסמי כניסה לשוק הקניונים - זה חמור מאוד", אמר עו"ד דרור שטרום, לשעבר הממונה על ההגבלים העסקיים, בתגובה לעסקת הרכישה של בריטיש ישראל על ידי מליסרון. שטרום הוסיף כי "אם יש פגיעת הגבל עסקי ברשתות, היא בדרך כלל משורשרת לצרכנים".



בריטיש ישראל, המחזיקה ב-20 קניונים, נרכשה על ידי מליסרון של משפחת עופר, המחזיקה בין השאר בקניון רמת אביב ובקריון בקרית ביאליק - תמורת 1.7 מיליארד שקל. העסקה תצטרך לקבל את אישורה של הממונה על ההגבלים העסקיים, רונית קן, מכיוון שהמיזוג עשוי לפגוע במידה רבה בתחרותיות של שוק הקניונים. רשתות השיווק השוכרות את החנויות בקניונים, בעיקר הקטנות שלהן אין כוח מיקוח מול בעלי הנכסים, עשויות להיפגע - ועלייה בהוצאותיהן עשויה לגרום גם לעלייה של המחיר לצרכנים.

שטרום מנה את הקריטריונים שיש לבדוק כדי לקבוע אם העסקה מגבילה את התחרותיות בענף הקניונים במידה כזו שמצריכה ביטול שלה על ידי הממונה. "צריך לבדוק הוא את התחרות בחלוקה גיאוגרפית. האם שתי הקבוצות נמצאות באותם אזורים ואם כן, מה החלופות שעומדות לרשות הצרכנים", אומר שטורם.



לדבריו, יש לנתח את מאפייני הצרכנים, כמה זמן הם מוכנים לנסוע ועד כמה הם גמישים במעבר בין החלופות. לבסוף לבדוק את החלופות הקיימות והעתידיות. "אם חסמי הכניסה יכולה להיות בעיה קשה באישור העסקה", סיכם שטרום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully