וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לסייע לאינטל להתפתח בישראל

ניר ברקת

7.9.2010 / 17:00

השמועות על כך שישראל עלולה לוותר על חברת אינטל גרמו אפילו לראש עיריית ירושלים ניר ברקת לצאת להגנתה. לדברי ברקת, חובה להבטיח את התפתחותה של החברה בארץ

מדינה או עיר מתקשות להצליח ללא כלכלה יציבה ומפותחת, הון אנושי רב ויצירתי, והעסקה בשיעור גבוה. ללא בסיס כלכלי איתן, יש קושי ברור לפרוח ולשגשג, ולכן יש לפעול רבות לשימור ופיתוח בסיס זה.

באחרונה נדמה כי ישראל עלולה לוותר על חלק מרכזי מהבסיס הכלכלי שלה ב-35 השנים האחרונות - חברת אינטל, המעסיקה כ-6,700 עובדים בישראל באופן ישיר, רובם באזורי הפריפריה.

כאיש היי-טק לשעבר אני מכיר זה שנים רבות את תרומתה של אינטל לתעשייה המתקדמת בישראל, את השפעתה על דור ההיי-טק, על סטודנטים ועל האזורים שבהם ממוקמים מפעליה. גם תרומתה של אינטל לעיר ירושלים היא עצומה, ונמשכת כבר 25 שנים ברציפות.

אינטל היא אבן היסוד לתעשיית ההיי-טק הירושלמית. 800 עובדים (מהם 75% בתחומי מחקר ופיתוח) מועסקים ישירות על ידי אינטל בירושלים, ומאות רבות נוספות מועסקים בצורה בלתי ישירה או באמצעות חברות שונות העובדות עמה. נוכחותה של אינטל מהווה אופק תעשייתי למאות רבות של סטודנטים במקצועות רלוונטיים, אשר משתלבים בעבודה בחברה. הכלכלה הירושלמית, כמו גם המשק הישראלי, נהנים מאינספור עובדים מבריקים של אינטל שהניסיון שלהם בחברה הפועלת בחזית הטכנולוגיה העולמית איפשר להם לפתח רעיונות וחברות רבות נוספות.

חברה עם מחויבות

ואולם סיפורה של אינטל אינו רק מספרים כלכליים יבשים. אפילו בתקופת מבחן ומצבי קיצון שונים, לא נפגעה עבודת החברה ולו לרגע, והיא מעולם לא שקלה ברצינות לעזוב את העיר. זוהי מחויבות אמיתית לקהילה ולסביבה שבה היא פועלת, המודעת לרגישות מצד אחד, ויודעת לזהות את ההזדמנויות והיתרונות העצומים שבירושלים מצד אחר.

בחלוף השנים נהפכה אינטל לגורם מעורב התורם ומסייע רבות לחברה ולחינוך בירושלים. תרומת ציוד ומחשבים, קורסים לטכנולוגיה ומדע, אימוץ עשרות מוסדות חינוך ורווחה בעיר, התגייסות לאירועי שיא בחגים ולערכים סביבתיים - הם רק מקצת מפעילות החברה בעיר. בסך הכל תרמה אינטל לירושלים 10,000 שעות התנדבות ב-2009.

אינטל היא שותפה מרכזית בעיצוב פניה של ישראל כחברה וככלכלה מפותחת, יצירתית וחדשנית, והיא חלק מרכזי וקריטי בכלכלה הירושלמית. אני יודע היטב שבפני ממשלת ישראל עומדת החלטה כבדת משקל. עם זאת, מהיכרותי עם הנתונים ועם ההשפעה החיובית של אינטל, אין לי ספק כי אנו חייבים לעשות את מרב המאמצים כדי להבטיח לאינטל להתפתח בישראל.

הכותב הוא ראש עיריית ירושלים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully