וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מייקל אייזנברג: גם הסטארט-אפים הישראליים נפגעים מחיבוק הדוב של מיקרוסופט

גיא גרימלנד

7.9.2010 / 6:50



>> בימים האחרונים מביעים לא מעט מנהלים בתעשיית הסטארט-אפ הישראלית דעה נחרצת נגד ההיצמדות של ממשלת ישראל לטכנולוגיות של מיקרוסופט. מייקל אייזנברג, שותף בקרן ההון סיכון בנצ'מרק, פירסם בבלוג שלו טור תחת הכותרת "מניפסט החומוס". בטור קבע אייזנברג כי "ממשלת ישראל מכורה למיקרוסופט", וכפועל יוצא מכך המהנדסים הישראלים מתמחים בעיקר בטכנולוגיות מיקרוסופט, כמו סביבת הפיתוח דוט.נט. הוא טען שהממשלה הישראלית לא מעודדת אלטרנטיבות והיא בעצמה נוטה להסתמך על טכנולוגיות מיקרוסופט.

התוצאה היא שגדל בישראל דור של מהנדסי ומפתחי תוכנה שלא מתמחים בקוד פתוח, עובדה שפוגעת במעמדן של חברות סטארט-אפ ישראליות מתחום האינטרנט לעומת עמיתיהן האמריקאיות. הטור, שפורסם באתר themarker, זכה לתגובות רבות. גם בבלוגים הטכנולוגיים הישראליים הגיבו לטור וביטאו את דעתם על מצב הקוד פתוח בממשל ובארגוני ה-it.



עידן כרמלי מהבלוג "ניוזגיק" כתב: "אני לא חושב שלממשלה חלק גדול כל כך במצב. ברור שהיה נחמד אילו הממשלה בישראל היתה מעודדת יזמות קוד פתוח, וברור לגמרי שהנישואים הקתוליים למיקרוסופט מהווים תמורה פגומה למשלם המסים - שכספו מתבזבז על מודלים מיושנים של רישוי - אבל מכאן ועד לשים את האחריות לעתיד התעשייה כולה על חבורת הפקידים שמאכלסת את משרדי האוצר והחשכ"ל, המרחק די גדול.



"הבחירה הקלה והטבעית ביותר של כל מנהל מערכות מידע, כמעט בכל נושא שבו נדרש פתרון תוכנה לעסק שלו, היא תוכנה של מיקרוסופט. ולא בכדי. מיקרוסופט השקיעה מאמצים רבים ושנים רבות בשוק המקומי כדי להגיע למצב האידאלי הזה מבחינתה", פירט כרמלי. "בזכות העובדה שמיקרוסופט היא גוף גדול, היא יכולה להציע דילים גמישים מבחינת מוצרי התוכנה שלה, ובמקביל היא תומכת ומחבקת את קהילת ה-it הישראלית - כדי שישתמשו במוצריה".



יניב גולן, היזם מאחורי חברת ידע (yedda) שנמכרה ל-aol, פירסם אף הוא טור תגובה לאייזנברג. גולן כתב כי "מיקרוסופט יוצרת מוצרים וטכנולוגיות נהדרות וכלים מצוינים למפתחים. במשך שנים הסתמכתי על טכנולוגיות מיקרוסופט. לפעמים טכנולוגיית מיקרוסופט היא כלי שמתאים לעבודה, אבל לפעמים לא. אני רוצה שתהיה לי בחירה. כשחסרים כישרונות בפיתוח תוכנה שאינה מיקרוסופט - הבחירה לא קיימת".



אורי להב, היזם והמנהל הטכנולוגי של אאוטבריין (outbrain), הגיב אף הוא לפוסט. להב כתב: "אני לא יודע איך רישיון של מיקרוספט נראה, או איך החשבונית שלהם נראית, ואין לי זמן לנהל מו"מ עם איש מכירות של מיקרוסופט כדי להוריד את מחיר הרישוי עבור מאות השרתים שלנו. אאוטבריין בחרה במגוון תשתיות קוד פתוח. איננו החברה הראשונה שמתמודדת עם גידול מוצר אינטנרטי. חברות כגון גוגל, יאהו, לייב ג'ורנל ופייסבוק עשו זאת לפנינו, והיו נדיבות מספיק כדי לשחרר את התשתיות שלהן לקהילת הקוד הפתוח. הן למעשה הפכו את הדרך לקלה יותר עבורנו.



"אני מצטער, אבל אני לא זוכר ענקית אינטרנט המבוססת על טכנולוגיות מיקרוסופט/אורקל, מלבד אולי איביי, אבל לא כדאי לקחת אותה כדוגמה טכנולוגית. אם אתה רוצה חברה של מיליארד דולר, אתה צריך להתחיל לחשוב כך מהיום הראשון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully