וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ייצוגית ב-246 מיליון שקל נגד מפעל הפיס: מקטין הפרסים

עמית בן-ארויה

7.9.2010 / 6:50

לפי התביעה, מפעל הפיס מנצל את מעמדו המונופוליסטי ונוהג להמיר פרסים כספיים במוצרים שערכם נמוך יותר. למשל, פרס של 3 מיליון שקל הומר ל-600 טלוויזיות שערכן 1.8 מיליון שקל



>> תביעה ובקשה לאשרה כייצוגית הוגשה באחרונה לבית המשפט המחוזי בתל אביב נגד מפעל הפיס בשל הטעייה במבנה הפרסים. בתביעה מתואר כיצד מפעל הפיס ביטל פרסים מסוימים, הקטין אחרים וכיצד ערך פרסים התברר כנמוך משמעותית מהערך המוצהר.

כך, למשל, ערך פרס של 19 מיליון שקל הומר ב-2004 ל-180 רכבי שברולט שעולים למפעל הפיס רק 15.5 מיליון שקל. ב-2007 הוחלף פרס של 3 מיליון שקל ב-600 טלוויזיות 42 אינץ' שערכן רק 1.8 מיליון שקל.



ההפרשים, כך נטען, נובעים מהנחה שמקבל מפעל הפיס בשל היותו לקוח גדול הזכאי להנחת כמות ולעתים ללא קשר לכך. ההפסד הנומינלי מהמרת פרסים כספיים למוצרים נאמר ב-55 מיליון שקל.



לטענת התובע הייצוגי, שמיוצג על ידי עורכי הדין רונן שחר ויוסי רוזנשטיין, ציבור המנויים של מפעל הפיס מוטעה בשל החלפת מבנה הפרסים, כשבפועל ערך הפרסים אותו מקבלים המנויים נמוך יותר. אומדן כלכלי של התובע קובע כי הנזק המשוערך לציבור המנויים ב-2003-2009 הוא 246 מיליון שקל.



580 אלף חברי התוכנית שפועלת מ-82' משלמים 60 שקל בחודש. תמורת זאת, הם מקבלים שישה מספרים קבועים ומשתתפים אוטומטית ב-60 הגרלות בשנה שבהן נבחרים המספרים זוכים. בנוסף, החברים משתתפים חלק בהגרלות שונות בהן אפשר לזכות בחופשות ובתשורות אחרות שאינן כסף.



לפי התביעה, ב-2006 דיווח מפעל הפיס על רווח של 700 מיליון שקל, ב-2008 על רווח של 800 מיליון שקל וב-2009 על רווח של 850 מיליון שקל. שלא בהתאמה לכך, נטען, סך הפרסים בכל המשחקים וההגרלות כמעט לא השתנה. המסקנה הבלתי נמנעת של התובע הייצוגי היא שהגידול ברווחים נבע מהקטנת הפרסים.



"מפעל הפיס הוא גוף מונופוליסטי לו ניתן באופן בלעדי אישור מהמדינה לקיים הגרלות מסוגים שונים, והוא מנצל לרעה את מעמדו ואת האמון העיוור שנותנים בו ציבור לקוחותיו בכלל וציבור המנויים במסגרת תוכנית המנויים של המשיב בפרט, כדי להונות את ציבור המנויים ולהוליכם כסומא באפילה במטרה אחת ויחידה - להגדיל את הכנסותיו ורווחיו באופן המרע עם ציבור המנויים שלו", נטען.



כן מתואר בתביעה כי המנויים אינם מסוגלים לעקוב ולנתח את תרגיליו ותכסיסיו החשבונאיים של מפעל הפיס.



ממפעל הפיס נמסר כי "קיבלנו את התביעה ולאחר שנלמד את פרטיה, יוגש כתב הגנה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully