וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חופשה במערה, נופש בבית כלא

מאת רינה רוזנברג

7.9.2010 / 6:50

אם אתם טיפוסים לא שגרתיים או אם נמאס לכם מבתי מלון רגילים, ברחבי העולם פזורים מלונות שמספקים חוויה אחרת - מלינה בארמון משנות ה-20 ועד חופשה ביאכטה שעוגנת באגם. המחירים לא תמיד בשמים



>> אור שחם מרעננה חזר הביתה והתבשר על ידי אשתו שהיא מצאה להם מלון נחמד במחיר אטרקטיבי לטיול שתיכננו בשווייץ, ואז הוסיפה בחצי חיוך "אני רק מקווה שלא אכפת לך שמדובר בבית כלא". כשאור הבין שהיא רצינית ולא צוחקת הוא הסכים לנסות, ובסופו של דבר השניים יצאו לטיול עם עוד שמונה חברים, אבא של אור ותינוקת בת חצי שנה. "אנחנו חבר'ה שחוויה מהסוג הזה עושה לנו את זה. מבחינתי זה לסמן עוד וי על משהו מיוחד ושונה", אומר אור.

"ממש הרגשנו את ההוויה של בית הכלא שהיה שם פעם, ומצד שני היה נעים כי המקום היה משופץ וזול יחסית לבית מלון באזור הזה". כשאור נשאל אם לא הלחיץ אותו לישון בבית כלא, הוא לא הבין על מה המהומה - "האווירה במלון נחמדה מאוד ובמיוחד הרשימה אותי האותנטיות שנשמרה במקום - הציורים של האסירים שעדיין תלויים על הקירות, הסורגים על החלונות והדלתות בכניסה לחדרים".



מלון בבית כלא הוא רק דוגמה אחת למלונות לא שגרתיים. ברחבי העולם יש מלונות קונצפט שהמבנים שלהם שופצו והוסבו למלונות ברמות איכות ושירות שנעות לרוב בין שלושה לחמישה כוכבים. רמז לתפקיד הקודם שהמלונות מילאו בעבר ניתן עדיין לראות בתפאורה של המקום, במראה החיצוני שלו וגם בעיצוב המיוחד שמתאים לתקופה אחרת. מעבר לכך, מדובר במלונות נוחים לשהייה, ובמקרים מסוימים אף מלונות פאר ויוקרה.



"בשנים האחרונות אנו עדים ליותר לקוחות שראו כבר הכל ומעוניינים להעניק לחופשה ערך מוסף ייחודי שישדרג את החוויה - לא רק מבחינת האטרקציות ומקומות הבילוי, אלא כבר ממקום השהייה", אומר אייל שטרק, מנהל השיווק של חברת אלדין טרוול, המתמחה במלונות ברחבי העולם ובמלונות קונצפט. "אנחנו מספקים מענה מגוון לאנשים שרוצים לשבור את השגרה ולבלות בחופשה ייחודית וחווייתית.



לדבריו, למרות התפתחות הטרנד בשנים האחרונות, עדיין מדובר בתופעה שהיא מתפתחת וראשונית ופונה לאחוזים בודדים מהמטיילים.



רמת המחירים של המלונות המיוחדים דומה למלונות אחרים באותה סביבה - תלוי באיכות השירות והחדרים. לטענת שטרק, בחלק מהמקרים המחירים יהיו משתלמים יותר, כמו בלינה במלון צף או מלון שהיה בעבר בית כלא. במקרים אחרים, כמו שהייה בארמון או במנזר, המשלבים שהייה במבנה הסיטורי בעל מוניטין מפואר - המחירים יהיו גבוהים יותר מבמלונות ברמה דומה. כדאי גם להביא בחשבון שמלונות מיוחדים כאלה לא ממוקמים בהכרח במקומות מרכזיים בעיר או באזורים המתוירים הסטנדרטיים.



לילה במערה



המלון: legend cave, שלושה כוכבים איפה: כפר גורמה בקפדוקיה, טורקיה



מה הייחוד: בטיולי שטח ביקרתם בוודאי במערה או שתיים, אבל ספק אם הרעיון של לישון באחת מהן עלה בראשכם. המלון הוא מערה הבנויה אבן טבעית האופיינית לאזור קפדוקיה שבטורקיה. מבנה המלון כולל כמה מערות עתיקות שהוסבו לחדרי מלון, כך שיש להם צורות שונות. מסעדת המלון גם היא ממוקמת בחלל של מערה ומגישה אוכל ביתי. המלון ממוקם בכפר קטן בטורקיה בשם גורמה, הקרוב מאוד למרכז העיר נבשהיר. כל חדר מעוצב בסגנון ייחודי, ומרוהט בעיצוב טורקי מסורתי.בכל החדרים יש מיטות ואביזרים מודרניים. מחיר לזוג: 334 שקל ללילה כולל ארוחת בוקר.



מלון במבנה קונכייה



המלון: arts ritz carlton, חמישה כוכבים דה לוקס



איפה: ברצלונה, ספרד מה הייחוד: אם אתם מאלה שהולכים לאיבוד בין הרחובות ולא מצליחים לאתר בסוף היום את המלון שלכם, הרי שאת המלון הזה לא תצליחו לפספס. המלון בנוי בצורת קונכייה ייחודית, שהפכה אותו לנקודת ציון בולטת בעיר. המלון משקיף לעבר הים בנמל אולימפיק ומוקף בחופים, מרפסות וטיילות. המלון ממוקם במרחק הליכה קצרה בלבד מהמרכז ההיסטורי של העיר וקרוב לאזורי הבילוי והקניות הראשיים. למלון אוסף גדול של יצירות אמנות ספרדיות. הלובי המרווח מעוצב בסגנון קלאסי, עם ספות עור בגוון צהוב בהיר, שטיחים פרסיים וריצוף שיש. בנוסף, מאופיין המלון בגנים וטרסות המשתרעים על פני יותר מ-1,000 מ"ר.



מחיר לזוג: 1,308 שקל ללילה כולל ארוחת בוקר.



נופש צף



שם המלון: malardrottningen yacht, שלושה כוכבים



איפה: שטוקהולם, שוודיה



מה הייחוד: קשה לכם להחליט אם לצאת לנופש על אניה או במלון בלב העיר? המלון הצף מאפשר לשלב בין השניים. היאכטה הספציפית הזו היתה בעבר מהמפוארות והגדולות בעולם. כיום המלון נמצא בלב שטוקהולם, במימי אגם מלארן, עוגן על גדות העיר העתיקה ומיקומו אידיאלי ליוצאים לבקר בה. המלון ממוקם במרחק נסיעה קצר במונית מהתחנה המרכזית, ובמרחק הליכה מהמסעדות והברים של גמלה סטאן. המלון מעוצב בצורה מסורתית ובסגנון הטיפוסי ליאכטות שנבנו בשנות ה-20 של המאה הקודמת עם הרבה עץ כהה ומתכת.



מחיר לזוג: 712 שקל ללילה כולל ארוחת בוקר



בונגלוס מעל המפרץ



שם המלון: bora bora nui hilton, חמישה כוכבים דה לוקס



איפה: בורה בורה, פולינזיה הצרפתית.



מה הייחוד: המלון הזה לא מתאים למי שהולכים מתוך שינה, כי אתם עלולים למצוא את עצמכם בתוך המים. המלון שוכן במפרצון על חוף פרטי ושמור בטהיטי. בבונגלוס הממוקמים על המים תוכלו ללכת על רצפת זכוכית, שמאפשרת לצפות בחי ובצומח במים. המלון כולל 120 סוויטות בונגלוס מפוארות. מדובר בחופשה מבודדת ואינטימית, אך למי שמעוניין בפעילויות נוספות, המלון מציא מופע פולינזי המלווה בברביקיו בשעות הצהריים, בר על החוף וספא הצופה לפסגת אוטמניו ועל איי טאהא ואיי ראיאטי. כמו כן קיימת אפשרות לצלילה.



מחיר לזוג: 4,150 שקל ללילה בבונגלוס הממוקמים על המים.



בית כלא עתיק



שם המלון: lowengraben jail, שני כוכבים



איפה: לוצרן, שווייץ



מה הייחוד: עד 1998 הייתם צריכים לעשות משהו פלילי כדי להגיע לבניין הזה, ששימש כבית סוהר. עכשיו כדי לשהות בו תצטרכו לשלם. כל חדרי המלון היו בעבר תאי כליאה, ובמלון נותרו מאפיינים מקוריים כמו דלתות עץ כבדות ומנעולים על החלונות. לאורחים ניתן קוד כניסה שמאפשר להם להיכנס לחדר, ובלובי של המלון יש דלפק קבלה מקורי מאוד, מימי הכלא, המוקף בתא קטן. המלון ממוקם דקות ספורות מתחנות אוטובוס ורכבת המובילות למרכז העיר. המסעדה מגישה מגוון רחב של מאכלים, ולצדה בר שנפתח בערבים. הבר האופנתי שבחלקו הקדמי פופולרי מאוד בקרב צעירים מקומיים.



מחיר לזוג: 498 שקל ללילה כולל ארוחת בוקר.



חופשה בארמון



שם המלון: hotel du palais, ארבעה כוכבים דה לוקס



איפה: ביאריץ, צרפת



מה הייחוד: מי שהרגיש כמו מלך כל החיים, אבל אף פעם לא קיבל את היחס הראוי, מוזמן לראות איך חיו המלכים של פעם. המלון נמצא בארמון ייחודי שנשמר מבחינת המראה ההיסטורי והארכיטקטורה של התקופה המלכותית שלו. נפוליאון השלישי בנה את הארמון ב-1855 כארמון קיץ עבור אשתו אנגוויני, ומאז הוא נהפך לאחד היעדים המבוקשים בעולם. בלובי נברשות דלוקות, פקידי הקבלה לבושים בחליפה שחורה-לבנה עם תסרוקת של המאה ה-18. המלון שוכן על שפת הים של חוף ביאריץ, משקיף על הריפים העצומים שבאוקיאנוס וממוקם כ-30 ק"מ בלבד צפונית לגבול הספרדי. עד מלחמת העולם השנייה המשיך המלון לשמש מקום הביקור של בני האצולה האנגלים שהגיעו לשם בקביעות.



מחיר לזוג: 2,344 שקל ללילה כולל ארוחת בוקר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully