וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מארק הרד הצטרף לאורקל כנשיא ודירקטור; יחלוק את נשיאות החברה עם ספרא כץ

סוכנויות הידיעות

7.9.2010 / 8:16

בהודעת החברה נאמר כי נשיא החברה הנוכחי צ'רלס פיליפס התפטר גם כנשיא וגם כדירקטור



אורקל, יצרנית התוכנה השנייה בגודלה בעולם, גייסה לשורותיה את מנכ"ל hp לשעבר מארק הרד כנשיא וחבר דירקטוריון, שידווח ישירות למנכ"ל החברה לארי אליסון.



בהודעת החברה נאמר כי נשיא החברה הנוכחי צ'רלס פיליפס התפטר גם כנשיא וגם כדירקטור. הרד, אשר התפטר מ-hp בחודש שעבר, יחלוק את תפקיד נשיאות החברה ביחד עם צפרא כץ הישראלית.



מארק הרד מתפקידו כמנכ"ל hp בעקבות חקירה שמצאה כי היו לו יחסים אישיים קרובים עם אשה שעבדה כקבלנית חיצונית עבור החברה. אותה אשה האשימה את הרד בהטרדה מינית. בהודעתה על עזיבתו של הרד, מסרה hp כי הרד הגיש דו"חות הוצאות כוזבים כדי להסתיר את מערכת היחסים, ובשל כך נדרש להתפטר.



חבילת הפרישה של הרד עשויה להגיע לסכום של 50 מיליון דולר, בעוד שהסכומים שזייף נעו בין 1,000 דולר ל-20 אלף דולר. הרד התמנה למנכ"ל hp ב-2005 בעקבות פיטוריה של המנכ"לית קרלי פיורינה. מאז כניסתו לתפקיד, מניית hp יותר מהוכפלה ושווי השוק של החברה הגיע קרוב ל-100 מיליארד דולר. סמנכ"לית הכספים קתי לסג'ק תפסה את מקומו כמנכ"לית זמנית.



באורקל עשוי הרד להתמודד על תפקיד המנכ"ל מול צפרא כץ בת ה-48. "אם אני אמות מחר, צפרא כץ תחליף אותי בתור מנכ"ל אורקל", כך אמר לארי אליסון, מנכ"ל אורקל, בכינוס בספטמבר 2005.



"פיליפס הביע את רצונו לעזוב את החברה כבר בדצמבר", אמר אתמול אליסון בהודעת החברה. פיליפס, בן ה-51, הצטרף לאורקל בשנת 2003 לאחר שעזב את בנק מורגן סטנלי, שם כיהן כאנליסט למגזר התוכנה. פיליפס הפך לנשיא שותף בחברה בשנת 2004.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully