וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הלמן-אדובי יחפשו נפט ליד מאגר לווייתן

ואדים סבידרסקי

7.9.2010 / 10:20

שותפות חיפושי הנפט של רוני הלמן ואורי אלדובי רכשה כ-10% מהרישיונות הימיים הגובלים ברשיונות "גל" ו"רציו-ים" מול חיפה. השותפות תשלם 2.5 מיליון דולר לחברה אמריקאית פלאג'ק

הזדמנות ישראלית, שותפות חיפושי הנפט של רוני הלמן ואורי אלדובי, בעלי השליטה בבית השקעות הלמן-אלדובי, חתמה אמש על הסכם לרכישת 10% מ-6 רשיונות קידוח ימיים, במים עמוקים, המוחזקים על ידי pelagic exploration company מוויומינג ארה"ב.

השותפות תשלם 2.5 מליון דולר תמורת השתתפות ברשיונות "ישי", "עדיתיה", "ללה", "יהב", "יועד" ו"אילה" אותם רכשה החברה האמריקאית במארס האחרון ואשר משתרעים על שטח כולל של כ-2 מיליון דונם, הממוקמים כ-170 ק"מ מערבית לחיפה וגובלים ברשיונות "גל" ו"רציו-ים" בהם נמצא מבנה "לווייתן". לאחר החתימה על ההסכם, תחזיק הזדמנות ישראלית ב-8 רישיונות והיתרים.

על פי ההסכם שנחתם, פלאג'יק תשמש כמפעיל בשטח הרשיונות ושותפות "הזדמנות ישראלית" תישא, בחלקה היחסי, בעלויות המשותפות הקשורות בפעילות בשטחי הרשיונות. עוד סוכם כי עד לקבלת אישור לעסקה מהממונה על ענייני הנפט במשרד התשתיות, תינתן לשותפות בטוחה על מידע שייאסף במסגרת סקר סייסמי תלת מימדי אשר עתיד להתבצע בשטח הרשיונות. אם הממונה לא יאשר את העברת הזכויות לשותפות, הזדמנות ישראלית תהיה רשאית למכור את המידע לצד שלישי במחיר ובתנאים שיסוכמו עמה בכפוף לזכות סירוב ראשונה של פלאג'יק.

פרנטיס תומלינסון, נשיא ומנכ"ל פלאג'יק, בירך על השותפות החדשה עם הזדמנות ישראלית ברישיונות הימיים של פלאג'יק. אייל שוקר, מנכ"ל הזדמנות ישראלית, אמר כי ההסכם שנחתם הינו נדבך נוסף במימוש האסטרטגיה של החברה לפיזור נכסי הנפט שבבעלותה במספר רב של רשיונות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully