וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האחים חג'ג' רכשו אתמול מגרש לשני מגדלים ב-323 מיליון שקל - והיום מכרו אחד ב-161 מיליון שקל

רז סמולסקי

7.9.2010 / 10:01

הרוכשת - קרן ההשקעות "ריט 1"; המגרש ממוקם ברחוב הארבעה בת"א ומיועד לבניית שני מגדלי משרדים



רק אתמול הודיעה קבוצת חג'ג' כי היא קונה מגרש לבנייה של שני מגדלי משרדים ב-323 מיליון שקל וכבר היום יוצאת הודעת המימוש של אחד מהם. הקבוצה מוכרת לקרן ההשקעות מגדל אחד תמורת 161 מיליון שקל.



האחים יצחק ועידו חג'ג' ביצעו עסקה ראשונה באמצעות החברה הציבורית מאז שנרכשה על ידם לפני חודש. האחים קנו מגרש ברחוב הארבעה בתל אביב המיועד לבניית שני מגדלי משרדים בני 33 קומות מעל קומה מסחרית ב-323 מיליון שקל בתוספת הוצאות פיתוח של כ-20 מיליון שקל.



מדובר במגרש בשטח שישה דונם שרק לפני שנה וחצי רכשו האחים משה ויגאל גינדי ממנהל מקרקעי ישראל תמורת כ-150 מיליון שקל. על המגרש ניתן לבנות שני מגדלי משרדים בשטח של כ-65 אלף מ"ר להשכרה. בנוסף רכשה קבוצת חג'ג' זכויות למשרדים בהיקף של כ-6,000 שקל שיועברו מפרויקט אחר של משפחת גינדי ברחוב הארבעה – מגדלי שרונה.



המגדלים הם הפרויקט הראשון בתחום המשרדים של קבוצת חג'ג', שצברה ניסיון רב בארגון קבוצות רכישה בתחום המגורים. מהחברה נמסר כי בשלב זה עדיין לא ברור אם הם יארגנו קבוצת רכישה לרכישת המגדלים או שזה יהיה פרויקט יזמי שלהם.



בקבוצת חג'ג' מתכננים לשווק את המשרדים לפי מחירי שכירות ברמה של 120-140 שקל למ"ר, אלא שאנשי הנדל"ן ספקנים לעומת האופטימיות הזו. ג'קי מוקמל, מנכ"ל ובעלים של חברת מ.א.ן נכסים, ארז כהן, יו"ר לשכת שמאי המקרקעין והשמאי ירוקן ספקטור תמימי דעים ביחס למחירי השכירות, שנעים לטענתם בין 80 ל-85 שקל למ"ר.



"מחירי השכירות נעים סביב 80 שקל למ"ר ברמת מעטפת", אמר מוקמל, "אבל צריך לזכור שהשחקן העיקרי של השכירות הוא השוק ואני לא בטוח שהשוק יכול לשלם מחירים גבוהים כמו 140 שקל למ"ר. בשוק כרגע אין עודפי היצע של מגדלי משרדים, אבל מסתמנת קפיצה אדירה של גופים שהולכים לבנות מגדלים, אם תצא לפועל כל הכמות תהיה הצפה שתשפיע על המחירים".



ספקטור מוסיף: "רמות השכירות היום נעות בסביבות 80-85 שקל למ"ר אבל הבעיה היא לא המחיר אלא שאין שוכרים. אין היום הרחבת פעילות של שוק המשרדים שמצדיקה עסקה כזו, אלא אם מדובר בקבוצת רכישה".



רחוב הארבעה הוא אחד מרחובות המשרדים האיכותיים והמבוקשים בתל אביב שבו שלושה מגדלי משרדים מפוארים: המילניום, הפלטיניום והתיכון ובנייני משרדים בני 4-5 קומות ישנים. אבל לדברי כהן שכירויות של 120-140 שקל למ"ר הן גבוהות במיוחד: "גם במגדלי היוקרה המפוארים לא מגיעים לשכירות של 100 שקל למ"ר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully