וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבנק המרכזי של יפן הותיר את הריבית בשפל של 0.1%; צופה התאוששות מתונה

סוכנויות הידיעות

7.9.2010 / 10:43

בשבוע שעבר הודיע הבנק המרכזי על הרחבת תוכנית ההלוואות לבנקים, על מנת להמריץ את הכלכלה



הבנק המרכזי של יפן הותיר היום את הריבית בשפל של 0.1%, ולא הכריז על אמצעים נוספים לריסון השפעת התחזקות הין, אשר מכבידה על התאוששות הכלכלה השלישית בגודלה בעולם.



תשעת חברי מועצת הבנק החליטו פה אחד על הותרת הריבית על כנה, כצפוי. הריבית ביפן נותרה ללא שינוי מאז דצמבר 2008. הבנק המרכזי של יפן שב ואישר את תחזיתו, "כלכלת יפן מראה סימנים של התאוששות מתונה. למול אי הודאות הגוברת בנוגע לעתיד, ובמיוחד בנוגע לכלכלת ארה"ב, וחוסר היציבות בשוקי המט"ח והמניות, יש להקדיש תשומת לב לסיכונים העומדים עדיין בפני כלכלת יפן", נאמר בהודעת הבנק.



החלטת הריבית מגיעה לאחר שבשבוע שעבר כינס הבנק המרכזי של יפן ישיבה דחופה, ובה הוחלט על הרחבת תוכנית ההלוואות לבנקים, על מנת להמריץ את כלכלתה, הנשענת על יצוא, לאחר שהופעל עליו לחץ פוליטי גדול לפעול לריסון השפעת התחזקות הין.



בפגישת החירום החליט הבנק המרכזי להגדיל את ההלוואות שלו לבנקים ב-116 מיליארד דולר לסך של 350 מיליארד דולר. ראש ממשלת יפן נאוטו קן, מתכנן תוכנית תמריצים משלו שתעודד את הצמיחה על רקע הירידה המתמשכת במחירים לצרכן, והסיכוי כי כלכלת יפן תיפגע בעקבות היחלשות כלכלות אחרות בעולם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully