וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד המשפטים האמריקאי בוחן האם רכישת ITA על ידי גוגל פוגעת בתחרותיות

סוכנויות הידיעות

7.9.2010 / 11:00

המשרד יחקור האם יריבות גוגל יהיו בעלות גישה למידע של ITA



משרד המשפטים האמריקאי בוחן האם השתלטותה של גוגל על חברת ita, המפתחת תוכנות תיירות, תגרום לכך שלגוגל תהיה השפעה רבה מידי על תעשיית התיירות המקוונת - כך דיווח העיתון "וול סטריט ג'ורנל".



החקירה של משרד המשפטים האמריקאי נמצא בשלבים ראשוניים, לפי העיתון האמריקאי - אשר ציטט מקורות המקורבים לפרשה. החקירה תתמקד בשאלה האם יריבותיה של גוגל עדיין יהיו בעלות גישה למידע של ita והאם גוגל באופן בלתי תחרותי תכוון את הגולשים לשירותי התיירות המקוונת שלה.



גוגל רכשה ביולי את ita, אחת מהגדולות שבספקיות תוכנות התיירות, תמורת 700 מיליון דולר. המהלך יאפשר לגוגל לשפר את הדרך שבה צרכנים מאתרים מידע על טיסות ותעריפים אונליין, לפי החברה.



"אנו הולכים לבנות כלי חיפוש טיסות חדשים שמתמקדים במשתמשי הקצה", אמר מנכ"ל גוגל, אריק שמידט, עם פרסום דבר הרכישה. הוא הוסיף כי אין לגוגל תוכניות למכור כרטיסי טיסה לצרכנים ושהיא מתכוונת לכבד את כל ההסכמים הקיימים של ita עם שותפותיה. העסקה תאפשר לגוגל להשיב מלחמה למיקרוסופט, שמנוע החיפוש שלה, בינג, צובר נתח שוק על ידי התמקדות במספר קטגוריות חיפוש ספציפיות כמו תיירות וקניות.



העסקה ערערה את ביטחונם של גורמים בתעשיית התיירות, החוששים מכך שגוגל עשויה להחזיק בהשפעה רבה מדי. ita, בסיוע 500 עובדיה, מציעה תוכנה המארגנת מידע על טיסות, כמו נתוני זמנים ותעריפים. החברה מהווה מקור מידע משמעותי לגבי תעריפים לתעשיית התעופה, והתוכנה שלה נמצאת בשימוש חברות תעופה, סוכני נסיעות ואתרים כמו hotwire, kayak, orbitz ובינג של מיקרוסופט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully