וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנכ"ל ארנסט אנד יאנג מצנן את שוק ההיי טק

7.9.2010 / 11:50

בכנס CFO אמר מנכ"ל החברה יורם טיץ כי השוק הישראלי חוזר למימדיו הטבעיים וכי אין צורך ביותר מ-50 סטארט אפים בשנה. בכנס נאם גם מנכ"ל בנק מזרחי-טפחות, אלי יונס

קשה היה להיות יותר אופטימי לגבי אפשרויות המימון המקומיות - מרמת האופטימית שהציג היום יורם טיץ, מנכ"ל ארנס אנד יאנג ישראל, בכנס ה-CFO שנערך במרכז פרטנר בראש העין. "אין היום בעיה להשיכ כסף בישראל", פתח טיץ ואמר. "עלות הכסף לא גבוהה - גם הכסף מהמוסדיים וגם מגופי השקעה פרטיים ועולמיים – הכסף זמין. מי שרוצה כסף ויש לו סיפור טוב – זו לא בעיה. כל העסקות שראינו בשוק בזמן האחרון – כמות השחקנים הבינלאומיים שרצו אליהן היתה עצומה".

טיץ זכה בתגובה לדבריו בטענה מיידית מהקהל כי הסטארט-אפים הישראלים שמעונינים לגייס נתקלים במצוקה, וכי קרנות השקעה פרטיות מעבירות את מוקד פעילותן לסין – והשיב: "אנחנו עוברים היום תהליך בו שוק ההיי-טק הישראלי חוזר לממדים הטבעיים שלו. הסטורית – לא צריך להוציא בישראל לדרך יותר מ-50 סטארט אפים בשנה. ולגבי סין – אנחנו רואים בארנסט אנד יאנג שכמות הכסף הסיני שמחפשת השקעות בישראל היא אדירה. לחשוב שסין היא תחרות לישראל זו טעות".

טיץ התייחס בדבריו גם לעובדה שהיתרון הישראלי תמיד היה ביזמות. "אנחנו לא טובים בצמיחה בגלל עמק המוות שבין ההגעה לשלב פיתוח המוצר – לבין ניהול מוצר לאחר מכן – עם רגישות למחיר, לא נגיע אף פעם לנוקיה הישראלית, מה שעשתה חברת טבע היה בתקופה אחרת לגמרי כשהעולם לא היה גלובלי כמו עכשיו. הרעיון של שי אגסי כיום למשל, מבריק, אבל לגבי איך ממשיכים אותו – זה דרש יכלות לוגיסטיות אדירות".

טיץ התייחס אף למאבק הנוכחי על תמלוגי הגז בהקשר של הצמיחה הישראלית: "אני לא יודע מה תהיה התוצאה של המאבק על התמלוגים, אבל אני מקווה שהתוצאות יהיו כמו בנורבגיה שהצליחה להשתמש בכספים של הנפט שגילו אצלה בשנות ה-60 לצורך צמיחה בתוצר. זאת, בניגוד להולנד שלא השקיעה את כספי הגז והנפט בתשתיות אלא רק העלתה את רמת הצריכה. בהולנד כמו שהכסף הזה בא - כך הוא הלך ולא ניצלו אותו לבנייה תשתיתית".

"בנק דתי וחילוני- יכולים להתחבר ביחד"

"כדי להיות הגוף המנהיג בשוק לא חייבים להיות הכי גדולים. כשהבנק הכי גדול במדינה מודיע שהוא מחקה מוצר שבנק מזרחי-טפחות הוציא לפני שנתיים – אז אנחנו המנהיגים. כדי להיות מנהיג נדרש צריך להיות אחר, וליהנות מזה שאחרים מנסים לחקות אותך. צריך להיות ממוקד, למכור מעשים חד משמעיים ונבדלים ולהיות רווחי לאורך זמן", כך אמר היום מנכ"ל בנק מזרחי-טפחות אלי יונס, בכנס CFO בנושא צמיחה שנערך בראש העין.

יונס, בדברים שנשא בכנס, התמקד במיזוג שבוצע בין בנק מזרחי לבין בנק טפחות: "היה לנו בנק מסחרי גדול עם תקרת זכוכית בגלל שהוא פנה לאוכלוסייה הדתית. היינו צריכים לשכנע קבוצה גדולה מאוד של שחקנים שאנו עושים את הדבר הנכון. מישהו היה צריך לשכנע את העובדים שהדבר הזה (בנק דתי עם תקרת זכוכית) ובנק חילוני- יכלים להתחבר ביחד, ולא כרוך בכל שום איום על מקום עבודתם ופרנסתם. ביום ששמעו שאני מגיע – עובדי טפחות הודיעו על שביתה כללית.

"צריך גם לשכנע את הלקוחות להצטרף - אדישות לא מספיקה. מאחד ועוד אחד יצרנו דבר אחר שאנשים רוצים להצטרף אליו", ציין יונס בדבריו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully