וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הישגיהם של תלמידים שגולשים בפייסבוק נמוכים ב-20% משל חבריהם

סוכנויות הידיעות

7.9.2010 / 11:52

סטודנטים שלא השתמשו בפייסבוק גם בילו זמן רב יותר בלימודים מחוץ לשיעורים



תלמידים שגולשים בפייסבוק בשעה שהם לומדים למבחנים משיגים ציונים נמוכים יותר מחבריהם - כך עולה ממחקר שפורסם בעיתון "דיילי טלגרף".



המחקר, אשר נערך באוניברסיטה בהולנד, גילה כי תוצאות המבחנים של תלמידים אשר גלשו בפייסבוק תוך כדי לימודיהם היו נמוכות בממוצע ב-20% מאלה של תלמידים אשר לא נכנסו לרשת החברתית במהלך הלימודים למבחן.



תוצאות המחקר מערערות על התפיסה הרווחת, לפיה מוחותיהם של צעירים מסוגלים לבצע מספר רב של פעולות במכשירים אלקטרוניים שונים בו זמנית. פרופסור פול קירשנר, אשר ערך את המחקר, אמר כי תלמידים רבים משאירים אתרים כמו פייסבוק או רשתות חברתיות אחרות, אימייל ותוכנות מסרים מיידיים פתוחים במקביל, בזמן העבודה על המחשב.



"אף שאנשים חושבים שמעברים מהירים ממשימה למשימה מאפשרים להם לבצע יותר דברים בפחות זמן, המציאות היא שהם בעצם מאריכים את הזמן שנדרש להם לביצוע משימות, ומבצעים יותר שגיאות", אמר קירשנר.



חוקרים בארה"ב שבחנו 219 סטודנטים בגילי 54-19 מצאו כי משתמשי פייסבוק השיגו ציון ממוצע של 3.06 מתוך 4 נקודות, בעוד שסטודנטים שלא השתמשו בפייסבוק בזמן הלימודים קיבלו ציון של 3.82 נקודות. סטודנטים שלא השתמשו בפייסבוק גם בילו 88% יותר מזמנם בלימודים מחוץ לשיעורים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully