וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסדרות האמריקאיות מגלות את המשבר

אבשלום חלוץ

7.9.2010 / 11:51



לא רק יוצרי damages הושפעו מהתרחשויות המשבר הכלכלי. המציאות הפיננסית העגומה שטפה את הטלוויוזיה האמריקאית ונהפכה לדיון שעומד בבסיסן של סדרות חדשות. כך למשל, נקודת המוצא של הסדרה המדוברת "hung" של רשת hbo היא המצוקה הכלכלית בה שרוי כוכב התוכנית - מורה להיסטוריה ומאמן ספורט מדטרויט, בשם ריי דרקר. בניסיון נואש לשפר את מצבו הפיננסי נרשם ריי לסדנת עזרה עצמית, שבה הוא פוגש, מלבד מיואשים ומפסידנים אחרים, סופרת כושלת שיחד עמה הוא מקים סטארט-אפ ייחודי: שיווק גופו של ריי לנשות העיר המשועממות. הסדרה מעלה שאלות על משמעותו של כסף בעינינו ועד כמה הוא תופס מקום מרכזי בחיינו.



שתי סדרות נוספות בעלות בסיס דומה הן "big lake", שעולה החודש בערוץ קומדי סנטרל, ו"האנק" של abc בכיכובו של קלסי גרמר. "big lake" מספרת על בנקאי מצליח בשם ג'וש, שמאבד את משרתו ונאלץ לשוב ולגור בבית הוריו. בעקבות המעבר הוא נדרש להתמודד עם יחסיו עם בני משפחתו ועם חברים מהעבר. קלסי גרמר בתפקיד האנק מוצא עצמו מפוטר גם הוא מהחברה שבה הוא עובד ומאבד את כל רכושו. הוא עוזב את דירתו המפוארת בניו יורק ועובר לגור בווירג'יניה עם משפחתו, שעמה לא היה בקשר זמן רב. התוכנית נאלצה להתמודד בעצמה עם מציאות כלכלית לא קלה, ובוטלה עוד לפני סוף העונה הראשונה.







עלילת התוכנית החדשה "מליסה וג'ואי" של רשת abc עוסקת בג'ואי, סוחר שמאבד את כל רכושו בעקבות תרמית פונזי, ומוצא עבודה כאומנת ממין זכר בביתם של פוליטיקאית ושל שני ילדיה המאומצים.



זה לא נגמר כאן: ב"עקרות בית נואשות" נאלצה אחת הדמויות להתמודד עם ויתור על חיי המותרות שניהלה, ואילו אחרת הפסידה את עסק הפיצה המשפחתי. בסוף העונה האחרונה אף עזבה אחת הדמויות את סמטת ויסטיריה ועברה לגור בדירה שכורה במרכז העיר, בעקבות חוב שצברה בזמן המשבר. בעונתה ה-13 של סדרת האנימציה הסאטירית "סאות' פארק", שידועה במהירות התגובה שלה לנושאים אקטואליים, העלו יוצריה את הפרק "margaritaville", שעסק במשבר הפיננסי וניסה לפשט אותו. על פרק מיוחד זה הם אף זכו בפרס האמי. בסדרה מצוירת פופולרית אחרת, משפחת סימפסון, נאלצו בני המשפחה למכור את ביתם לשכנם נד פלנדרס, לאחר שלא עמדו בתשלומי המשכנתא. לבסוף זכתה המשפחה האהובה ביותר בארה"ב לחזור הביתה, בזכות טוב לבו של השכן.



בסדרה "30 רוק", רשת nbc עוברת קיצוצים וכשהשווקים באסיה נופלים, טרייסי ג'ורדן - דמות הכוכב בסדרה - מופיע בתוכנית הראיונות של לארי קינג ומלחיץ את כולם כשהוא חוזה שארה"ב תקרוס. אפילו בית החולים סיאטל גרייס שבמרכז הדרמה "האנטומיה של גריי" התגלה כבלתי חסין בפני השפעות המשבר, ובעונתה השישית הוא מתאחד עם בית החולים מרסי ווסט ונתבע לפטר עובדים.



לבסוף, רשת הכבלים hbo מפיקה בימים אלה סרט טלוויזיה בהשראת המשבר, בכיכובו של השחקן וויליאם הארט, שצפוי לגלם את שר האוצר האמריקאי לשעבר, הנרי פולסון. צילומיו של הסרט, בבימויו של קרטיס הנסון, יחלו בסתיו ויתבססו על הספר "גדולים מכדי ליפול" של עיתונאי "ניו יורק טיימס" אנדרו סורקין. סורקין תיעד את האירועים שמאחורי הקלעים במשרד האוצר ובוול סטריט, ערב קריסתו של בנק ההשקעות ליהמן ברדרס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully