וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנכ"ל פרטנר הנכנס: "סיכון לשחיקה ברווחים"

יעל פטר

7.9.2010 / 13:30

המנכ"ל הטרי יעקב גלברד דיבר על השינויים האחרונים בשוק הסלולר בישראל בעקבות פתיחתו לתחרות וכן התייחס לעולם הסמארטפונים, שהכניס לדבריו סטנדרטים חדשים בשוק

"פעם זה היה הזוי לגלוש בסלולרי, אך היום העולם שונה - עולם חדש של אפליקציות, עולם של סמארטפונים, עולם של בלקברי שיש הקוראים לו קראק-ברי כי הוא ממכר", כך אמר היום מנכ"ל פרטנר הנכנס, יעקב גלברד בכנס cfo שנערך בראש העין. "מכשירי הבלאקברי והאייפון יצרו סטנדרטים חדשים בשוק. מכשיר שהיה פעם טלפון סלולרי בעל פונקציה אחת הולך והופך למחשב קטן".

"שוק התקשורת הסלולרי, והקווית בארץ רווי - כל מי שרוצה טלפון סלולרי מקבל. את שנות הצמיחה הגבוהה עברנו. הבעיה שמולה מתמודד השוק היא שמאות אלפי לקוחות נודדים בין המפעילים עקב אי שביעות רצון. לכן אחת המשימות החשובות היא להבין איך מביאים לקוחות חדשים, איך שומרים על הלקוחות שבבית ואיך מדרגים לקוחות לפי עדיפות ודרגות. השורה התחתונה היא שכאשר הצרכן אוהב אותך הוא מוכן למחול לך על הכל, ולהיפך. השאלה היא איך ניתן ליצור יתרון יחסי בשוק רווי", אמר המנכ"ל הנכנס.

גלברד אף הציג את הדילמות הספציפיות בשוק הישראל, כשאמר: "הרגולטור החליט לפתוח את השוק לתחרות, ובשנה הבאה יכולים להיכנס 15 מפעילים וירטואליים חדשים מלבד 3.5 שחקני התשתית הקיימים בו". גלברד לא הכחיש כי קיים סיכון של שחיקה ברווחים ואמר ש"אם הם הולכים להישחק, צריך להחליט באילו מקומות".

הפתרון לדבריו בנוי משני מרכיבים עקריים: השקעות בתשתיות - ליצר את המהלך הבא בשוק; וכן השקעה ביצירת נאמנות הלקוח. כדוגמה הביא גלברד את חברת אפל. לדבריו, החברה שינתה את עולם תעשיית המוזיקה בעזרת האייפד, וכן ביצעה מהלכים מהפכניים שיצרו עולמות חדשים בתחום הסלולר והטאבלטים. "עכשיו הם מתכווננים להיכנס לעולם הטלוויזיה. הצלחת אפל מצויה בחדשנות, מותגים, ופשטות הפעלת מוצרים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully