וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ועדת חייק מעבירה הילוך: תגייס חברת ייעוץ בינלאומית שתתמוך בהרחבת התחרות בטלפון הקווי

אמיר טייג

7.9.2010 / 13:25

אמיר חייק פנה לשלוש החברות המובילות: Analysis, Ovum ו-Nera אשר תמכה במשרד ברפורמת הקישוריות



ועדת חייק מעבירה הילוך וצפויה לגייס לצידה חברת ייעוץ בינלאומי וכן יועץ טכנולוגי מקומי. הוועדה בראשות אמיר חייק אמורה לבחון את מדיניות הפיקוח על בזק וכן לבחון שינויים רגולטורים אשר יאפשרו הנהגה של שוק תשתיות סיטונאי בישראל. הוועדה פנתה למספר חברות ייעוץ בינלאומיות, ביניהן analysis ,ovum וnera, אשר סיפקה למשרד התקשורת את הבסיס הכלכלי להפחית את הקישוריות.



הוועדה תבחר חברת מחקר אשר תייעץ לה לגבי המודל העדיף של שוק סיטונאי בישראל, וכן הדרכים הנכונות על פי ניסיון עולמי, ליישם מודל זה. כמו כן, פנתה הוועדה ליועצים טכנולוגיים מקומיים שלהם היכרות עם תשתית בזק, על מנת שיתמכו בהחלטות הוועדה. הערכות הן כי תוך חודש וחצי תחליט הוועדה על יועציה, וחמישה חודשים לאחר מכן תקבל מהם המלצות.







בחודש פברואר השנה מינה שר התקשורת משה כחלון את אמיר חייק, לשעבר מנכ"ל מכון היצוא ומנכ"ל משרד התעשייה והמסחר, לעומד בראש ועדה אשר תבחן את המשך מדיניות ההסדרה על בזק ותעריפיה. הוועדה צפויה לבחון דרכים להגביר את התחרות תחום תשתיות התקשורת למשקי בית, בו פועלות שתי חברות בלבד - בזק ו-hot. המלצות הוועדה צפויות לקבוע מתווה רגולטורי והנדסי במסגרתו יחויבו hot ובזק למכור תשתיות באופן סיטונאי לחברות כמו נטוויז'ן, 012 סמייל ופרטנר. חברות אלו ישווקו לצרכן חבילה הכוללת תשתית וגישה לאינטרנט. בצורה זו הלקוח יוכל לרכוש שירותי טלפון ואינטרנט מלא, כולל תשתית, ממספר רב של חברות ולא רק מבזק או hot.



בניגוד לרפורמה להרחבת התחרות בסלולר, בשלב הנוכחי לא מגלות בזק ו-hot התנגדות קולנית להנהגת שוק סיטונאי בישראל. כפי המסתמן, חייק ימליץ למשרד התקשורת לפקח על המחיר הסיטונאי שיוכלו חברות התשתית לגבות מהמתחרות שלהן. חברת הייעוץ הזרה שתשכור הוועדה צפויה להמליץ על המחיר הסיטונאי הראוי, אשר משקף עלות פלוס רווח סביר. תהליך בדיקה זו דומה לתהליך שביצעה nera בבחינת עלות השלמת השיחה, כלומר הקישוריות, עבור חברות הסלולר.



תקוותו של חייק היא כי יצליח להגיע למתווה אשר יהיה מקובל על בזק ו-hot ובעיקר על בזק, אשר מחזיקה כ-66% משוק האינטרנט בישראל. חייק צפוי להציע לבזק הקלות רגולטוריות מהותיות, כמענה לפגיעה ממנה תסבול בעקבות רפורמת השוק הסיטונאי. כפי המסתמן, חייק יציע לבזק ביטול הפיקוח על תעריפי הטלפון הקווי וכן הקלות מהותיות בהפרדה המבנית המוטלת עליה. ביטול הפקדה זו יאפשר לבזק להעמיק את שיתוף הפעולה בין חברות הקבוצה, ולפעול בראשונה כקבוצת תקשורת. הדבר יאפשר לחברה לייעל את פעילותה ולהציף ערך נוסף לבעלי המניות שלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully