וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

650 ק"מ בחמישה ימים על אופניים במדבריות קולורדו

כריסטופר סולומון | ניו יורק טיימס

7.9.2010 / 14:24

אחד המסלולים המרוחקים בארה"ב שמתפתל בין צוקים, נופים קדמוניים ונאות מדבר ■ שעת יציאה: כל כך מוקדם בבוקר שהירח עדיין תלוי בשמיים ■ הרוכבים: מוריאל, רוכבת אופנים מושבעת, רוברט בנה, ארון בן ה-11 ואביו האורתופד - למקרה הצורך



התעוררנו לפני הזריחה כדי להקדים את חום המדבר ויצאנו לדרך כשהירח תלוי מעלינו. דיוושנו במהירות בבוקר הצונן בקניון נהר דולורס. מכוניות לא נראו באופק. רק אוושת גלגלי האופניים המחליקים על האספלט, פכפוך הנהר, ציוצי גדרון הקניון וריח בראשיתי של בוץ הנהר בבוקר התכול. על גדות הנחל ליחך סוס את העשב. צוקי אבן חול חיוורים התנשאו מעלינו ולכדו את צבעי הזריחה.



היה זה בבוקר השני למסע שלנו, טיול אופניים בן חמישה ימים לאורך 650 ק"מ, שאורגן על ידי ליזרד הד סייקלינג גיידס באחד מכבישי הקניונים המרוחקים והמרהיבים ביותר במחוז פור קורנרס המחבר בין קולורדו, יוטה ואריזונה. באזור נפתחו בשנה האחרונה כמה בתי מלון שסייעו להפוך את האזור ליעד מומלץ לרוכבי אופניים. אך משפט אזהרה לרוכבים: המסלול אינו קל.







הקבוצה שלנו, בת 12 הרוכבים, היתה ערוכה לעמוד באתגרי השבוע: היו לנו אורתופד, רופא מרדים ואחות קרדיולוגית. בנוסף לכל אלה, וורן מו, פסיכותרפיסט ממנהטן ורוכב במרוצי אופניים, הוביל את הלהקה.



כולנו רוכבי אופניים מושבעים: החל במוריאל, יועצת מססקטון ורוכבת אופניים למרחקים ארוכים שרגילה לרכיבות של 350 ק"מ או יותר (אליה הצטרף רוברט, בנה הסטודנט), וכלה בארון בן ה-11 שמתאמן לקבלת תו רוכב בצופים ורכב על אופניים דו מושביים יחד עם אביו קיפ, האורתופד. רובנו מורגלים ברכיבות בנות שבוע, ויודעים דבר או שניים על הכאב המלווה בעונג של רכיבה במשך חמישה ימים רצופים.



המסע שלנו החל סמוך לגרנד ג'נקשן, במקום שרובנו לא הכרנו קודם לכן: קולורדו נשיונל מוניומנט. המוניומנט הוא גרנד קניון זעיר שנוצר לפני כשני מיליארד שנה. עם הזמן, נשחקו הסלעים לכדי מצוקים רבי שכבות ומגדלי אבן מרשימים. כמחצית מגילו של כדור הארץ מונחת חשופה בשכבות הסלע הדהויות.



נופים כאלה שמורים בדרך כלל לרוכבים שעבדו קשה כדי להגיע אליהם, אך אנחנו רכבנו בדרך רים רוק, כביש בן 37 ק"מ שנסלל ברובו באופן ידני על ידי עובדים בתקופת השפל הגדול. קקטוסים פורחים עיטרו את שולי הדרך ולטאות צהובות התחממו על האספלט האפור שהוביל אותנו מעלה, מתנשפים ומזיעים.



באותו ערב הגענו לעיירה הזעירה גייטוויי, בנקודת המפגש של שני קניונים, אל נווה מדבר בלתי צפוי: גייטוויי קניונס ריזורט. המקום נפתח ב-2005 על ידי מייסד ערוץ דיסקברי, ג'ון הנדריקס, וכולל 54 חדרים נעימים. כמה מאתנו מיהרו אל בקבוקי הבירה הקרים. אחרים העדיפו את הג'קוזי.



עלייה מוחצת מורל



הבוקר שלמחרת היה הקשה ביותר בטיול: 180 ק"מ מגייטוויי דרומה לדוב קריק, כולל עלייה מוחצת מורל בק"מ ה-145. בדרכנו חלפנו על פני כמה מזבלות ישנות, עדות למכרות שפעלו פה בעבר. חלפנו על פני שרידיה המיותמים של תעלת המים הנגינג פלום, שהוקמה על גדות הקניון בסוף המאה ה-19 ונועדה להעביר מים למכרות הזהב (הכושלים) באזור. היתה זאת תזכורת מצוינת לחולשתו של האדם מול איתני הטבע.







במהלך מסענו, עברנו מרחק רב. גמאנו 95-130 ק"מ מדי יום, במסלול בצורת j - יצאנו דרום-מערבה לקולורדו, לאחר מכן המשכנו מערבה ליוטה, חלפנו דרך אריזונה וחזרנו צפונה. בטיול שכזה, עם נופים כה רבים, הימים מאבדים את צורתם. הכרונולוגיה מתערפלת, ומפנה את מקומה לרשמים, שמתחלפים עם כל קליק של החלפת ההילוכים.



קליק. מתקרבים להובנשיפ נשיונל מוניומנט ולחורבות הכפר האינדיאני מהמאה ה-13, אסירי תודה לטיפות הלחות שהגיעה אלינו ממערכות ההשקיה של השדות החקלאיים הירוקים וציננה את עורנו תחת השמש הקופחת.



קליק. לאחר שירדנו במורד הדרך אל היישוב בלף (אוכלוסיה: 230), מאובקים ומזיעים, הפנתה אותנו אשה חביבה אל מקווה מים חבוי, נווה מדבר שקירות הסלע האדירים מגנים עליו מפני השמש, שם שחינו והשתעשענו במימיו הקרירים.



סיימנו את טיולנו בקצה הצפוני של אגם פאוול בצהרי שישי. היתה זאת הזדמנות להרים כוסית ולברך על ההישג, אבל לתחושת ההישג התלוותה תחושת מלנכוליה. חלק ממני רצה פתאום למלא שוב את המימייה ולטפס בחזרה אל מושב האופניים. אחרי הכל, נותרו עוד כמה שעות אור.



מידע לרוכבים



- ליזרד הד סייקלינג גיידס מקולורדו מציעים טיולים בני חמישה ימים לקניוני רדרוק במאי-אוקטובר. המחיר לזוג הוא 1,895 דולר כולל אוכל, מעבורות, הדרכה וסיוע מכני (970-728-5891).



- חברות אחרות מציעות טיולי אופניים מודרכים, החל בסיורי יום במדבר מואב שמציעה סולפן, וכלה בטראקים בני שישה ימים שמציעה בייסיקל אדוונצ’ורס בפארקים הלאומיים ברייס וזיון.



ביזנס & פלז'ר - טיולי אופניים



קשתות ומדרגות - עדי פרומקין, מנהל פיתוח עסקי ברשת "מצמן את מרוץ"



"silk rock, הסלע החלק, הוא אתר אופני שטח ייחודי, סמוך לעיירה מואב בדרום-מערב יוטה. הוא קיבל את שמו בזכות נופי הסלע הקירחים בנוף המקומי. כל המסלולים באתר, לאורך מאות ק"מ, מסומנים בקו על הסלע, וחולפים בתבניות נוף מדהימות: קשתות, מדרגות, פסגות מושלגות ומצוקי סלעים אדומים. המסלולים מסווגים היטב לפי רמות רכיבה ומרחקים, ואפשר לשכור אופני הרים בכל הרמות. חובה להצטייד בלבוש רכיבה מתאים לחום ולקור ובכמות מים מתאימה".



שקיעות מרהיבות - יונית רושו, מנכ"לית דיינמיק ווב



"הפארק הלאומי ברייס קניון ביוטה הוא אחד האזורים המדבריים היפים ביותר שבהם ביקרתי, עם נוף מדברי ושקיעות מרהיבות. טיילתי שם עם בעלי ושני ילדיי, בטיול קרוואנים שאת חלקו העברנו ברכיבה על אופניים. אני ממליצה במיוחד על מסלול bristlecone loop, שאורכו כ-10 ק"מ ובסופו שוכנים 'גני המלכה'. הנוף שנשקף מהם עוצר נשימה".



כל מה שאוהבים - עמי ריאז, סמנכ"ל פיתוח בחברת netwise



"עמק הסיליקון שבקליפורניה הוא גן עדן לרוכבי אופניים. אחד המסלולים המוצלחים באזור הוא el corte de madera, שנמצא על רכס skyline boulevard שבהרי סנטה קרוז. באתר יש את כל מה שאהוב על רוכבי שטח: החל ברכיבות טכניות מאוד שכוללות עליות וירידות מאתגרות וכלה ברכיבות למרחקים ארוכים. הנופים באתר מדהימים - מהים במערב ועד תצפיות למפרץ סן פרנסיסקו".



גבעות משוננות - בוני אשל, יו"ר איגוד האופניים בישראל



"גן האלים בקולורדו ספרינגס הוא פארק לאומי רצוף במסלולי אספלט ובמסלולי שטח מאתגרים במיוחד. הנוף סלעי ומזדקר בחדות מול הגבעות המשוננות בעלות הצבע העז, המנוגד לתכלת השמים ולצמחייה הירוקה. בחורף הפסגות מושלגות ונשארות כך כמעט עד הקיץ. הפארק שופע בעלי חיים ומציע מגוון מסלולי טיולים בדרגות שונות, אזורי פיקניק, טיפוס על סלעים ורכיבה על סוסים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully