וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רציו רוצה להרחיב את חיפושי הנפט

ליאור זנו וואדים סבידרסקי

7.9.2010 / 14:50

חברת חיפושי הנפט רציו מנהלת מגעים לרכישת אחוזים ברשיונות פלאג'יק בים התיכון. מוקדם יותר דווח ששותפות חיפושי הנפט של הלמן-אלדובי רכשה 10% מרישיונות החברה

רציו מנהלת מגעים מתקדמים לרכישת אחוזים ברישיונות פלאג'יק - כך נודע ל-TheMarker. מוקדם יותר היום הודיעה הזדמנות ישראלית של רוני הלמן ואורי אלדובי כי רכשה 10% מרישיונות פלאג'יק, הנמצאים בים התיכון תמורת 2.5 מיליון דולר.

המשא ומתן התנהל עם פרנטיס טומלינסון, מי שהיה המתווך בעסקה, אך הפך באחרונה לבעליה. על פי הערכות, מתווה העסקה המסתמן מורה על כך שמודיעין ורציו ירכשו 25% כל אחת ברישיונות, וטומלינסון יוותר עם 40%. על פי העסקה עם הזדמנות ישראלית, נראה כי מודיעין ורציו ישלמו כ-6 מיליון דולר עבור האחוזים. העסקה מותנית באישורו של הממונה על הנפט במשרד התשתיות. מרציו לא נמסרה תגובה לידיעה.

לבעלי פלאג'יק הקודמים הובטחו עד 5% "תמלוגי-על" במידה שיימצא גז או נפט ברישיונות בתמורה להעברת החברה לטומלינסון. בשבוע שעבר הודיעה מודיעין לבורסה כי היא מנהלת עמו מגעים ראשוניים על כניסה לרישיונות.

ששת רישיונות פלאג'יק נמצאים במעמקי הים התיכון וגובלים ממזרח בשטחי רציו-ים, בהם נמצא מבנה "לווייתן"; בדרום-מערב בשטח היתר מוקדם "גל"; ובמערבם בשטחי "בלוק 12" בקפריסין, השייכים לנובל אנרג’י, כאשר לדלק קידוחים (-2.68% , 1343.0) ואבנר (-3.28% , 233.1) אופציות כניסה בהם. את הרישיונות "ישי", "עדיתיה", "ללה", "יהב", "יועד" ו"אילה" רכשה פלאג'יק במארס האחרון, הם בחזקתה עד סוף פברואר 2012 ומשתרעים על שטח כולל של כ-2 מיליון דונם.

שותפות חיפושי הנפט הזדמנות ישראלית חתמה אמש על הסכם לרכישת 10% מ-6 רשיונות קידוח ימיים, במים עמוקים, המוחזקים על ידי Pelagic Exploration Company מוויומינג ארה"ב.

השותפות תשלם 2.5 מליון דולר תמורת השתתפות ברשיונות השטחים ממוקמים כ-170 ק"מ מערבית לחיפה וגובלים ברשיונות "גל" ו"רציו-ים" שבהם נמצא מבנה "לווייתן". לאחר החתימה על ההסכם, תחזיק הזדמנות ישראלית בכ-8 רישיונות והיתרים.

על פי ההסכם שנחתם, פלאג'יק תשמש כמפעיל בשטח הרשיונות ושותפות הזדמנות ישראלית תישא, בחלקה היחסי, בעלויות המשותפות הקשורות בפעילות בשטחי הרשיונות. עוד סוכם כי עד לקבלת אישור לעסקה מהממונה על ענייני הנפט במשרד התשתיות, תינתן לשותפות בטוחה על מידע שייאסף במסגרת סקר סייסמי תלת מימדי אשר עתיד להתבצע בשטח הרשיונות. אם הממונה לא יאשר את העברת הזכויות לשותפות, הזדמנות ישראלית תהיה רשאית למכור את המידע לצד שלישי במחיר ובתנאים שיסוכמו עמה בכפוף לזכות סירוב ראשונה של פלאג'יק.

פרנטיס תומלינסון, נשיא ומנכ"ל פלאג'יק, בירך על השותפות החדשה עם הזדמנות ישראלית ברישיונות הימיים של פלאג'יק. אייל שוקר, מנכ"ל הזדמנות ישראלית, אמר כי ההסכם שנחתם הינו נדבך נוסף במימוש האסטרטגיה של החברה לפיזור נכסי הנפט שבבעלותה במספר רב של רשיונות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully