וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המסחר במט"ח בחודש אוגוסט הסתכם ב-106 מיליארד דולר - גבוה ב-5% מהממוצע

טל לוי

7.9.2010 / 14:46

התנודתיות במסחר במט"ח ירדה וסטיית התקן עומדת כיום רק על 5.6%



עלייה מתונה נרשמה בנפח המסחר בעסקות המרה בחודש אוגוסט בהשוואה לחודש יולי. על פי נתוני בנק ישראל נפח המסחר הכולל במט"ח הסתכם בכ-106 מיליארד דולר, בהשוואה לכ-97 מיליארד דולר בחודש יולי ולממוצע של כ-101 מיליארד דולר בששת החודשים הראשונים של שנת 2010.



נפח המסחר בעסקות המרה (ספוט ופורוורד) הסתכם בכ-30 מיליארד דולר, בהשוואה לכ-28 מיליארד דולר בחודש הקודם. פעילותם של תושבי החוץ בעסקות המרה הסתכמה באוגוסט בכ-11 מיליארד דולר, חלקם היחסי של תושבי חוץ בסך הפעילות במכשירים אלו עמד על 37% - בדומה לחודש הקודם. במהלך חודש אוגוסט רכש בנק ישראל 449 מיליון דולר.



נפח המסחר באופציות למט"ח "מעבר לדלפק" (אופציות שלא נסחרות בבורסה לני"ע, ערך נקוב) הסתכם בחודש אוגוסט בכ-11 מיליארד דולר, ונפח המסחר בעסקות החלף הסתכם בכ-65 מיליארד דולר, בהשוואה לכ-59 מיליארד דולר בחודש יולי.



חלקם היחסי של תושבי חוץ בנפח המסחר הכולל (עסקות המרה, עסקות באופציות ועסקות החלף) היה כ-67% בחודש אוגוסט לעומת כ-63% בחודש יולי.



התנודתיות ירדה



סטיית התקן של השינוי בשער החליפין, המייצגת את התנודתיות בפועל בשער החליפין, עמדה בחודש אוגוסט על רמה של כ-5.6%, בהשוואה לרמות של 6.2% ביולי ושל 7.8% ביוני.



רמתה הממוצעת של סטיית התקן, הגלומה במסחר באופציות על שקל-דולר "מעבר לדלפק" - המייצגת את התנודתיות הצפויה בשער החליפין, עמדה בחודש אוגוסט על רמה ממוצעת של כ-7.0%, בהשוואה לרמות ממוצעות של 7.1% ביולי ו-8.4% ביוני.



לשם השוואה, סטיות התקן הגלומות באופציות על מט"ח בשווקים המתעוררים ובשווקים המפותחים עמדו בחודש אוגוסט על רמות ממוצעות של כ-12.3% וכ-12.0% בהתאמה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully