וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לחיים לשנה החדשה? ירידה במכירות היין לחג

7.9.2010 / 15:55

מנתוני איגוד לשכות המסחר עולה כי מכירות היין לקראת ראש השנה ירדו ב-7%, ככל הנראה מהמיסוי על המשקאות החריפים. במקביל, נרשמה עלייה של כ-70% במכירת היינות המבעבעים

פדיון ענף היינות והמשקאות האלכוהוליים יעמוד בסוף תשע"א על כ-1.17 מיליארד שקל, לעומת 1.2 מיליארד שקל בתקופה המקבילה אשתקד, ירידה של כ-30 מיליון שקל, בעיקר כתוצאה מהמיסוי הכבד על המשקאות החריפים, שהעלה את מחירים בכ-30% ושנכנס לתוקף במרץ השנה - כך עולה מנתוני איגוד לשכות המסחר.

בתקופה שלקראת ראש השנה נמכרות כמויות יין ומשקאות חריפים הגדולות מפי 3 מהממוצע החודשי, שעומד על 100 מיליון שקל, כלומר כ-320 מיליון שקל. נתון זה מהווה ירידה של 7% לעומת התקופה המקבילה אשתקד.

לדברי דובי פיינטוך, יו"ר חטיבת משקאות משכרים באיגוד לשכות המסחר ומנכ"ל חברת י.ד. עסקים, ניתן להבחין בעלייה במכירת יינות וירידה במכירת משקאות חריפים מסוגים שונים, ובעיקר וודקה. כמו כן, ניכרת עלייה גדולה באופן יחסי בצריכת וודקות פרימיום כגון וודקה בלוודיאר, וודקה פרבדה ועוד, לעומת ירידה משמעותית של וודקות מוכרות. בנוגע לוויסקי וליקרים מיוחדים, ישנה עלייה מתונה בהשוואה לחג הקודם.

"השנה נרשמה עלייה מטאורית של 50%-70% ברכישת יינות מבעבעים מסוג קאווה, למברוסקו ופרוסקו, אשר מחירם לצרכן נע בין 50-20 שקל", אמר פיינטוך

לדברי דן ליאור, חבר בחטיבת המשקאות האלכוהוליים באיגוד לשכות המסחר ומנכ"ל החברה הסקוטית, "היציבות בצריכת היינות מבטא יותר מכל את היותו של תחום היין חלק מהקונצנזוס התרבותי בישראל. יחד עם זאת, ליאור מעריך כי תחול ירידה במכירות משקאות חריפים של כ 7% עקב המיסוי הכבד שנכנס לתוקף במרץ השנה.

"מבחינת גודל ההוצאה בהשוואה לממוצע השנתי העומד על 30 שקלים, מחירי הרכישות לחג נעים בין 40-30 שקל לבקבוק יין, אך יש גם עלייה משמעותית במספר האנשים שמוכנים להשקיע יותר ביינות טובים לחג, שמחירם מעל ל-100 שקל לבקבוק", אמר ליאור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully