וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ווידמד תשווק באירופה מערכות לאבחון מחלות שינה - ההפצה בתחילת 2011

ואדים סבידרסקי

7.9.2010 / 16:01

החברה תשווק מוצריה בשיתוף עם GE Healthcare; דש איפקס ואיי.בי.איי מחזיקים יחד בכ-13% מווידמד



חברת הביומד , צפויה לשווק את מוצריה במדינות אירופה לאחר שקיבלה אמש אישור תקינה אירופאי ce mark. בסוף חודש יולי הגישה החברה בקשה לאשר הפצה של 3 גרסאות של מערכת morpheus המסייעת לאבחון מחלות השינה.



החברה צופה כי תחל להפיץ מוצריה באירופה בתחילת שנת 2011 בעזרת נציגתה הרשמית, mednet. כמו כן, החברה תרחיב את שיתוף פעולה עם general electric healthcare הצפויה להפיץ מערכת תוכנה המאפשרת את ביצוע בדיקות השינה בקרב החולים בבתי חולים.



אחת ממערכות התוכנה של החברה היא מבוססת אלגוריתמים ומבצעת בדיקת שינה מנתונים המוצאים ממוניטור סטנדרטי הצמוד למיטת חולה, כהשלמה למוניטורים המיוצרים על ידי ge. מערכת אחרת מהווה פתרון זול יותר ומאפשרת אבחון בדיקות שינה באמצעות ניתוח סיגנל אוקסימטר בלבד הכולל סמנים קרדיולוגיים ייחודים.



ווידמד עוסקת בפיתוח אלגוריתמים לעיבוד וניתוח אותות ביו-רפואיים, תוך יישומם במערכות מידע קליניות, לצרכי אבחון הפרעות פיזיולוגיות בנבדק או מטופל בתחומי הפרעות נשימה, שינה וקרדיולוגיה. בחברה מציינים כי ממחקרים של חברת frost&sullivan עולה כי גודל שוק תעשיית השינה באירופה מוערך בכ-10 מיליארד דולר ובו כ-20 מיליון חולים הסובלים ממחלות שינה כרוניות.



החברה נסחרת בבורסת תל אביב לפי שווי שוק של כ-16 מיליון שקל. מניית החברה מזנקת בכ-11% כתגובה להודעה ומשלימה ירידה של כ-10% מתחילת השנה. מבין הנהנים מעליית ערכה של החברה, לאחר ההודעה, הם המשקיעים המוסדיים דש איפקס ואיי.בי.איי אשר מחזיקים בכ-8.4% ו-4.3% בהתאמה מהון מניותיה של ווידמד.



בניגוד למדינות אירופה, מינהל המזון והתרופות אמריקאי, fda, נוטל עמדה נוקשה יותר. בסוף חודש יוני, הודיעה המינהל לחברה כי הנתונים אשר סופקו במסגרת הגשת בקשה המקוצרת לאישור שיווק בארה"ב, אינם מספיקים בעבור ההתוויה שנתבקשה. בחברה מעריכים כי אישור ה-fda צפוי להתקבל, לאחר כל ההשלמות למערכת morpheusox (זו שתשווק על ידי ge באירופה), במהלך הרבעון האחרון של 2011.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully