וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרטנר נערכת למחזר חוב קיים: צפויה לגייס אג"ח בהיקף 500 מיליון שקל

אמיר טייג

7.9.2010 / 16:26

מעלות דירגה את החוב החדש בדירוג AA; ישמש את החברה לרכוש אג"ח של עצמה או פירעון אג"ח קיים



מתכוונת לגייס 500 מיליון שקל עד מיליארד שקל: החברה הודיעה היום לבורסה כי בכוונתה לגייס כ-500 מיליון שקל באמצעות הנפקת אג"ח לגופים מוסדיים מקומיים וכן לציבור באמצעות תשקיף המדף שהגישה לפני כשנה.



החברה מייעדת את תמורת ההנפקה לשם מחזור חוב קיים, אשר יעשה כרכישה חוזרת של אג"ח ופירעון אג"ח. בהמשך לכך הודיעה החברה כי חברת דירוג האשראי מעלות העניקה לאג"ח החברה דירוג של aa בהנחה כי פרטנר לא תגייס יותר ממיליארד שקל. תנאי נוסף לדירוג זה הוא שהחברה אכן תמחזר חוב באמצעות תמורת ההנפקה ולא תגדיל את היקף החוב שלה.



החברה מדווחת כי היא שוקלת לבצע את הגיוס באמצעות הרחבת סדרות אג"ח קיימות, ביניהן סדרה ג', הנושאת ריבית שנתית קבועה של 3.35% וצמודה למדד, סדרה ה' הנושאת ריבית שנתית קבועה של 5.5% ואינה צמודה למדד. עוד נמסר כי אין עדיין החלטה סופית לגבי היקף הגיוס, מועדה, והאם בכלל תצא לפעול.







כזכור בחודש מארס האחרון הורידה חברת הדירוג הלונדונית מודי’ס את הדירוג האשראי של פרטנר ל-1ba - רמה שבשפת השוק מכונה "אג"ח זבל" - מהדירוג הקודם של החברה שעמד על baa3. במודי'ס הסבירו זאת ב"מצב הנזילות ההדוק של פרטנר נכון לסוף 2009, עם תזרים מזומנים של 329 מיליון שקל. לחברה קופת מזומנים של 1.2 מיליארד שקל שישמשו למימון תשלום דיבידנד מיוחד של 1.4 מיליארד שקל, אך החברה תצטרך לגייס עוד חוב ב-2010, 2011 ו-2012 על מנת למחזר את החוב הנוכחי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully