וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שבוע המסחר בת"א ננעל בירידות מתונות

ואדים סבידרסקי

7.9.2010 / 16:53

יום המסחר האחרון בשבוע המקוצר באחד העם נסגר בירידות מתונות. ת"א 25 ות"א 100 ירדו שניהם ב-0.2%, מדד מניות הבנקים איבד 0.7% מערכו ומדד מניות הנדל"ן עלה ב-0.1%

היום האחרון של שבוע המסחר המקוצר באחד העם הסתיים בירידות שערים שהתמתנו לקראת הסיום, בהתאם לתגובה באסיה ואירופה לתוכנית הסיוע של נשיא ארה"ב לצמיחה כלכלית, ובהמתנה לפתיחת השבוע בוול סטריט. מדד ת"א 25 ירד ב-0.2% ונסגר ברמה של 1,171.06 נקודות ומדד ת"א 100, שנסגר ברמת 1,085.61 נקודות, איבד 0.2% גם הוא. מדד מניות הבנקים ירד ב-0.7% ומדד מניות הנדל"ן מחק את הירידות ועלה ב-0.1%. מחזורי המסחר הסתכמו בכ-1.54 מיליארד שקל, בהתאם לממוצע היומי המקובל.

לקראת סיום המסחר באחד העם, הצביעו החוזים העתידיים על המדדים המובילים בארה"ב על ירידות של עד 0.5% בפתחת השבוע בוול סטריט.

זירת המקרו אמריקאית תמשיך במנוחתה גם היום, לאחר החופש אמש לכבוד הלייבור דיי. המשקיעים ממתינים להתפתחויות בשוק העבודה בארה"ב, לאחר שביום שישי האחרון התפרסמו נתוני תעסוקה גרועים פחות מהצפוי. ביום חמישי יתפרסם מספר דרישות האבטלה בשבוע האחרון של אוגוסט, כאשר קונסנזוס הכלכלנים צופה כי יסתכם ב-470 אלף דרישות חדשות לעומת 472 אלף בשבוע לפני כן.

נשיא ארה"ב, ברק אובמה, מפגין שוב את נחישותו לתמוך במניעת החזרה למיתון והודיע אמש על תוכנית ל-6 שנים לשיקום מערכות התחבורה והכבישים בארה"ב, עם השקעה מראש בסך 50 מיליארד דולר על מנת לעודד יצירת משרות. התוכנית היא אחת מבין כמה יוזמות כלכליות שאובמה צפוי לחשוף השבוע, ונועדו לייצר צמיחה בשוק העבודה האמריקאי.

בנוסף, אובמה צפוי השבוע להציע הטבות מס עבור מחקר ופיתוח, בשווי 100 מיליארד דולר על פני 10 שנים, במטרה לעודד את ההתאוששות הכלכלית בארה"ב. עוד מעריכים כי הבית הלבן מתכנן להודיע על תוכנית סיוע חדשה לבעלי הבתים בארה"ב. התוכנית תסייע לבעלי בתים שהחוב שלהם לבנק גדול יותר משווי הבתים שלהם על ידי מחיקת חלק מחובותיהם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully