וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הין בשיא של 15 שנים מול הדולר - 83.7 ין לדולר

מיכל רמתי

7.9.2010 / 20:07

היורו נחלש מול הדולר ב-1.2% בעקבות חששות לגבי כלכלת אירופה ואיתנות הבנקים



הין הגיע היום לשיא של 15 שנים מול הדולר, והתחזק מול כל 16 המטבעות הנסחרים ביותר מולו, בעקבות חששות מהאטה כלכלית בארה"ב. הין מתחזק כעת ב-0.6% מול הדולר, ונסחר ברמה של 83.7 ין לדולר. מול היורו התחזק הין ב-1.9% לרמה של 106.43 ין ליורו. היורו לעומת זאת נחלש ב-1.2% מול הדולר, לרמה של 1.2725 דולר ליורו, בעקבות פרסום נתון מאכזב בנוגע למגזר הייצור הגרמני, וחששות לגבי יציבותם של הבנקים האירופיים.



הצמיחה האיטית מהצפוי בארה"ב, בשילוב עם המשך ההתדרדרות בשוק התעסוקה האמריקאי, מגבירים את החששות לגבי כלכלת ארה"ב, ומבריחים משקיעים למטבעות דוגמת הין שהתחזק עד כה השנה ב-15%. התחזקות הין פוגעת ביצואניות היפניות, ולכן עוררה את קובעי המדיניות ביפן לשקול צעדים למניעת המשך התחזקותו. הבנק המרכזי של יפן הותיר את הריבית בשיעור 0.1%.



לפי נתוני משרד הכלכלה הגרמני, ההזמנות מבתי חרושת בגרמניה ירדו ב-2.2% לעומת יוני ובניגוד לתחזית לעלייה של 0.5%. לעומת החודש המקביל בשנה שעברה נרשמה עלייה של 18%.



חדלות פרעון של יוון עשויה להוביל להתמוטטות בנקים אירופיים עם חשיפה גדולה לאג"ח ממשלתיות, העריך היום האנליסט קונרד בקר מחברת מרק פינק הגרמנית. "חדלות פרעון של מדינה אחת באיחוד האירופי עשויה להוביל לאובדן האמון בבנקים. אם משקיעים לא יהיו מוכנים להשקיע בבנקים, הרבה בנקים יתמוטטו תוך חודשים ספורים, ולא שנים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully