וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניצחון משפטי לטבע בארה"ב: הפטנטים על הקופקסון נותרו מוגנים

יורם גביזון

7.9.2010 / 20:45

בית המשפט פסק פסקה כי יש צורך בקיום משפט כדי לקבוע האם הפטנטים שרשמה טבע מגדירים את ההמצאה



חברת זכתה בנצחון משפטי חשוב במערכה הממושכת שהיא מנהלת על קופקסון, תרופת הדגל שפיתחה לטיפול במחלת הטרשת הנפוצה. שופטת בית משפט המחוזי בניו יורק דברה ג'ונס דחתה את בקשתן של החברות סנדוז מומנטה לפסוק בסדר דין מקוצר כי הפטנטים שרשמה טבע על קופקסון אינם תקפים ועל כן אין צורך בקיום משפט על הפרת פטנטים.



שתי החברות טענו כי משרד הפטנטים לא היה צריך לאשר את הפטנטים מלכתחילה משום שאינם מגדירים במדויק את המשקל המולקולרי של התרופה. טבע תבעה את שתי החברות באוגוסט 2008 בטענה להפרת פטנטים המגנים על קופקסון עד 2014, לאחר ששתי החברות הגישו בקשה לאשר גרסה גנרית (חיקוי) שפיתחו לקופקסון.



השופטת ג'ונס פסקה כי יש צורך בקיום משפט מלא לשם בירור הסוגיה האם הפטנטים שרשמה טבע אכן מגדירים את ההמצאה אותה הם מתיימרים לכסות.



ד"ר רוני גל, אנליסט בסנפורד ברנסטיין, הגיב לפסיקה ואמר כי משמעות ההחלטה היא שיתקיים משפט שיתנהל במחצית עד סוף 2011 כך שהפסיקה מגדילה את הסיכוים שתרופה גנרית לקופקסון לא תאושר לפני מחצית 2012.



גל מעריך גם שייתכן שבית משפט יוציא צו מניעה נגד סנדוז ומומנטה שיאסור על השתיים להשיק את התרופה גם אם יקבלו את אישור רשות המזון והתרופות האמריקאית (fda). לדבריו, סנדוז ומומנטה יצטרכו עתה להתגבר על משוכה כפולה: להוכיח במשפט מלא כי הפטנטים על קופקסון אינם תקפים ולקבל את אישור ה fda לגרסה הגנרית שפיתחו.

גל מעריך עם זאת כי ההגנה המשפטית על קופקסון חשופה לטענה של נוברטיס לפיה הפטנטים שנרשמו עליה טריויאלים משום שהם מבוססים על בסיס מחקרי ומדעי קודם. לדבריו, השופטת לא הביעה דיעה בנוגע לטענה זו. מניית טבע מגיבה לידיעה בעלייה של 2.5% בהשוואה לירידה של 0.9% במדד הנאסד"ק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully