וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סינוכם מנסה לגבש קבוצת רכישה עבור יצרנית האשלג הקנדית פוטאש

רויטרס

7.9.2010 / 21:13

קונצרן הכימיקלים הסיני עשוי לחסום את הצעת הרכש של BHP ביליטון עבור פוטאש, או לרכוש את החברה כולה



קונצרן הכימיקלים הממשלתי הסיני סינוכם פנה לקרן ההשקעות הממשלתית של סינגפור, טמאסק, בניסיון להקים קבוצת רכש משותפת ליצרנית האשלג הקנדית פוטאש, כך דיווחו מקורות המקורבים לנושא לרויטרס ביום שלישי. הדיווח מתאים לדיווחים קודמים, לפיהם בכירים בממשלת סין הורו לחברות ממשלתיות להיפגש עם בנקאי השקעות על מנת לנסות לחסום את הצעת הרכש העוינת של bhp ביליטון לפוטאש בשווי 39 מיליארד דולר. סינוכם וטמאסק לא מסרו תגובה.



פוטאש, יצרנית האשלג הגדולה בעולם דחתה את הצעת bhp ביליטון, חברת הכרייה הגדולה בעולם, בטענה כי היא נמוכה מדי. טמאסק, לה נכסים בשווי 134 מיליארד דולר, קיבלה פנייה בנושא, אך טרם קיבלה החלטה. לא ברור האם הקבוצה בהובלת סינוכם תנסה להגיש הצעת רכש מתחרה עבור החברה כולה, או רק לרכוש נתח חסימה. עם זאת, בהתחשב בניסיון של סין עם ריו-טינטו, שכמו bhp ביליטון הינה חברת אנגלו-אוסטרלית, לא סביר כי הסינים יסתפקו בנתח חסימה וינסו לרכוש את פוטאש כולה.



ריו טינטו ביטלה בשנה שעברה מיזוג בשווי 19.5 מיליארד דולר עם חברת המתכות הסינית צ'ינאלקו, צעד שפגם בקשרי סין ואוסטרליה. צ'ינאלקו, במשותף עם יצרנית האלומיניום האמריקאית אלקואה, רכשה 9% מריו טינטו והייתה לבעלת המניות הפרטית הגדולה ביותר בחברת הכרייה. המהלך אילץ את bho להעלות את הצעת הרכש שלה עבור ריו טינטו כאשר ניסתה להשתלט עליה. בסופו של דבר, bhp ויתרה על הרכישה בשל ההאטה הכלכלית העולמית והחובות הגדולים של ריו טינטו, ולא נאלצה להתמודד עם צ'ינאלקו.



בנקאי המתמחה בתחום המשאבים, אמר כי סינוכם תתקשה לרכוש את פוטאש בשל התנגדות פוליטית צפויה בקנדה. ייתכן כי החברה תצטרך לגייס שחקניות בינלאומיות, על מנת לרכך את ההתנגדות הקנדית.



טמאסק, לה הייתה חשיפה גדולה למגזר הבנקאות בתחילת משבר האשראי, מנסה לגוון את תיק ההשקעות שלה, באמצעות השקעות בחברות כרייה ואנרגיה. מוקדם יותר השנה הסכימה לרכוש אג"ח להמרה בשווי 500 מיליון דולר בחברת צ'סאפיק אנרג'י, ומאוחר יותר הגדילה השקעתה זו. זרוע ההשקעות של ממשלת סינגפור אף רכשה מניות בשווי 480 מיליון דולר באינמט מיינינג הקנדית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully