וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אינפיניטי וילין לפידות בראש מדד השירות של דיסקונט

מאת נועם בר

8.9.2010 / 7:28

בלעדי המדד החדש של הבנק משקלל במערכת הדירוג הפנסיונית גם את השירות שמעניקים הגופים המוסדיים ליועצי הבנק. בתחתית הדירוג - בית ההשקעות הלמן אלדובי וחברת איילון. דש איפקס, שלא חתמה על הסכם הפצה עם הבנקים, צפויה לסבול מהשינוי במודל הדירוג



>> תשואות גבוהות בקופות הגמל ובקרנות הפנסיה כבר לא יספיקו לגופים המוסדיים לתפוס מקום טוב במערכות הדירוג של הבנקים.



בנק דיסקונט ישנה בחודשים הקרובים את המודל שלפיו פועלת מערכת הדירוג של המוצרים הפנסיוניים בבנק, כך שתתחשב ברמת השירות שמעניקים המוסדיים ליועצים בבנק - נוסף על הפרמטרים המסורתיים שלפיהם פעלה עד כה מערכת הדירוג: שיעור תשואה, רמת סיכון ודמי ניהול שגובות החברות.

באלגוריתם של מערכת הדירוג בדיסקונט יינתן משקל למדד שיכונה "מדד שירות היצרנים". המדד ישקלל כמה פרמטרים שיימדדו על פני 12 חודשים, וייקבע ציון אחד שיוכנס למערכת הדירוג - בין 1 ("לא טוב") ל-4 ("מצוין"). בין הפרמטרים שייבדקו: זמן התגובה של המוסדיים לפניות היועצים בבנקים, מהירות אספקת המידע הנדרש בעבור הייעוץ הפנסיוני, עמידה בלוח הזמנים הנדרש לביצוע משיכות והעברות כספים בהתאם לדרישת הלקוחות.



המערכת תבדוק גם את תהליך הגבייה של הכספים הפנסיוניים ואת השיוך שלהם ללקוחות, וכן את מהירות ואיכות הטיפול בתקלות וטעויות שצצות בהליך תפעול הקופות. המדד החדש יתחשב גם במקצועיות של העובדים במחלקות התפעול של המוסדיים. על אף שהשירות שנבדק הוא מול היועצים בבנקים, התוצאות יוכנסו למערכות הדירוג בשל ההשפעה העקיפה על הלקוחות וכאינדיקציה לרמת השירות הכללית במוסדיים.



לקראת הכללת מדד השירות במערכת הדירוג, מודדים בדיסקונט כבר 12 חודשים את נתוני השירות של המוסדיים. לפי הנתונים שנמדדו עד סוף אוגוסט, בית ההשקעות אינפיניטי מוביל את המדד החדש עם ציון 3.5 מתוך 4. אחריו, בית ההשקעות ילין לפידות עם ציון 3.35 ובמקום השלישי בית ההשקעות הגדול בישראל, פסגות, עם ציון 3.33.



במקומות האחרונים נמצאים הלמן אלדובי עם ציון 2.2, קבוצת הביטוח איילון עם ציון 2.38 וחברת הגמל של הדס ארזים עם ציון 2.47.



בדיסקונט מדגישים כי בניגוד לפרמטרים אחרים, כמו תשואה ורמת סיכון, שנמדדים באופן יחסי לביצועי כלל השחקנים - השירות נמדד על פי עמידה ביעד שירות שהוגדר כך שאין מניעה שכל הגופים יקבלו את הציון הגבוה ביותר.



שני גופים נעדרים מטבלת השירות של דיסקונט: דש איפקס ואפסילון. בית ההשקעות דש-איפקס, שמנהל קופות גמל בהיקף 22 מיליארד שקל והוא השלישי בגודלו בענף, החליט בעבר לא לחתום הסכמי הפצה עם הבנקים - כך שנכון להיום אין בין הבנק לבית ההשקעות שיתוף פעולה וכמעט לא נאספו בדיסקונט נתוני שירות על דש-איפקס. במערכת הבנקאות מעריכים כי אם בי.אר.אם של אלי ברקת תרכוש את השליטה בדש איפקס, יחליטו בבית ההשקעות לחתום על הסכם ייעוץ עם הבנקים.



על אף שדש איפקס לא חתם על הסכמי הפצה עם הבנקים בית ההשקעות תופס את ראש טבלת המגייסים בגמל בשנים האחרונות. בבנקים אומרים כי על אף שדש-איפקס לא חתם עמם הסכם הפצה, הקופות שלה מופיעות במערכת הדירוג וזוכות לעלות בייעוץ שניתן בסניפים.



עם זאת, הכללת מדדים חדשים במערכות הדירוג, כמו מדד השירות שהכניס דיסקונט, עשויה לפגוע בדירוג הסופי של קופות דש איפקס. הסיבה: המשקל שניתן לפרמטרים חדשים, כמו השירות ליועצים, באים לידי ביטוי מלא רק בעבודה מול הבנקים.



קופות אפסילון הן קטנות ועדיין לא הצטברו בדיסקונט נתונים על השירות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully