וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החששות לכלכלות אירופה וארה"ב גוררים את אסיה לירידות; טוקיו מאבדת 2.3%

רונית דומקה

8.9.2010 / 7:59

את הירידות מובילות מניות היצוא בטוקיו עקב התחזקות הין; הונדה נחלשת ב-3.3%



בורסות אסיה נסחרות בירידות, זה היום השני ברציפות, בעקבות הירידות בוול סטריט אמש ועל רקע חששות שמא התחזקות הין לשיא של 15 שנה תפגע ברווחי החברות ביפן. טוקיו יורדת ב-2.3%; הונג קונג מאבדת 1.5%; סיאול נחלשת ב-0.8%; סידני נסוגה ב-0.7%. מדד msci אסיה פסיפיק יורד ב-1.2%.



הין ממשיך להתחזק מול המטבעות המרכזיים בעולם, ועולה ב-0.5% מול הדולר לרמה של 83.43 ין לדולר לאחר שמוקדם יותר הגיע לשיא של 15 שנה מול המטבע האמריקאי. נומורה הולדינגס הורידה את תחזית הרווחים וההכנסות לחברות יפניות בעקבות התחזקות הין. כעת צופה נומורה כי הצמיחה בהכנסותיהן של 353 חברות תהיה השנה של 4%, ולא של 4.4% כפי שחזתה ביוני.



לירידות באסיה תורם גם החשש למצבם של הבנקים באירופה. אתמול ננעלו בורסות אירופה ו-וול סטריט בעקבות חששות מכך שבנקים באירופה יזדקקו להון נוסף. "החדשות הרעות ימשיכו להגיע מארה"ב ומאירופה", אמר אייקו סרה מסומיטומו טראסט אנד בנקינג. "השוק נמנע מסיכונים משום שאין סוף לחדשות הרעות שאנחנו מקבלים".



את הירידות מובילות מניות הייצוא בטוקיו. מניית קאנון, ש-80% ממכירותיה הן מחוץ ליפן, יורדת ב-2.4%; מניית יצרנית הרכב הונדה מאבדת 3.3%; מניית טויוטה, יצרנית הרכב הגדולה בעולם, יורדת ב-2.6%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully