וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחיו של נשיא אפגניסטן מימן עסקות נדל"ן בדובאי באמצעות הבנק שנמצא כעת בסכנת קריסה

סוכנויות הידיעות

8.9.2010 / 9:19

מוחמד קרזאי, אחד מבעלי המניות הראשיים בקאבול בנק, הרוויח מיליון דולר מאחת העסקות



אחיו של נשיא אפגניסטן, חמיד קרזאי, הרוויח כמעט מיליון דולר בעסקת נדל"ן בדובאי, אשר מומנה על ידי קאבול בנק, הבנק הגדול במדינה שנמצא בימים אלה בסכנת קריסה - כך דיווח "וושינגטון פוסט" על פי מקור מקורב לעסקה. בתוך כך, נרשמה בימים האחרונים האטה בגל הלקוחות שרוקנו את חשבונותיהם מהבנק.



בשבוע האחרון משכו מאות לקוחות את כספם מקאבול בנק, וזאת לאחר שהבנק המרכזי הדיח את יו"ר קאבול בנק ומנכ"לו. ההדחה אירעה לאחר שהתגלה כי הבנק הלווה מאות מיליוני דולרים לבעלי בריתו של הנשיא חמיד קרזאי, והזרים כסף להשקעות נדל"ן מסוכנות בדובאי.



האח, מחמוד קרזאי, הוא בעל המניות השלישי בגודלו בקאבול בנק, אך הוא תיאר עצמו כ"שותף פאסיבי" ואמר כי לא היה לו שום חלק בהחלטות ההנהלה של קאבול בנק, כולל אלה הקשורות לעסקות נדל"ן בדובאי. את האשמה בעסקות אלה הטיל קרזאי על בכירי הבנק שהודחו, ובראשם היו"ר המודח, שרחאן פרנוד.



מחמוד קרזאי רכש וילה בדובאי פאלם ג'ומירה, פרויקט נדל"ן יוקרתי, ב-7 מיליון דירהם (1.9 מיליון דולר) ב-2007, ומכר אותה חודשים ספורים לאחר מכן לקונה איראני ב-10.4 מיליון דירהם, מה שהניב לו רווח של 930 אלף דולר. קשריו של הנשיא קרזאי לבנק סייעו לו עד כה להימנע מחקירה.



קאבול בנק התמודד בשבוע האחרון עם משיכה מאסיבית של כספים מצד הלקוחות. ואולם בימים האחרונים האט קצב משיכת הכספים, לאחר שהבנק המרכזי אותת כי הוא עשוי לחלץ את קאבול בנק. קאבול בנק הימר על שוק הנדל"ן בדובאי, והשקיע לפחות 140 מיליון דולר בנכסים בנסיכות. רוב הרכישות נרשמו על שמו של פרנוד ואשתו.



מוחמד קרזאי אמר כי קאבול בנק ספג "מתקפה מתוכננת" מצד התקשורת האמריקאית, אשר קיבלה מידע מהרשויות בארה"ב, שיחסן כלפי אחיו עוין. ההנהלה הקודמת של הבנק, לדבריו, "עיגלה פינות", אך לעומת זאת בנתה עסק מצליח מאפס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully