וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למרות האמצעים לצינון הבועה: מכירות הבתים בסין ממשיכות לזנק

סוכנויות הידיעות

8.9.2010 / 9:46

כלכלנים מעריכים: ממשלת סין תיאלץ לאכוף אמצעים נוספים לריסון שוק הנדל"ן, כגון הגבלת הנחות על משכנתאות



על אף מאמציה של ממשלת סין לצנן את שוק הנדל"ן, מכירות הבתים בכלכלה השנייה בגודלה בעולם ממשיכות לזנק, מה שמעורר השערות לפיהן הממשלה תזדקק לאמצעים נוספים על מנת לרסן את בועת הנדל"ן.







מכירות הבתים בערים הגדולות בסין זינקו באוגוסט, לעומת יולי, לפי נתונים מחברות נדל"ן. צ'יינה ונקה, חברת פיתוח הנדל"ן הגדולה בסין, דיווחה על עלייה של 149% במכירות באוגוסט, לעומת החודש המקביל בשנה שעברה.



בעיר שנזן זינקו מכירות הבתים ב-84% באוגוסט, לעומת יולי, לפי נתוני חברת סופון הולדינגס. בגואנז'ו נרשמה עליה חודשית של 56% במכירות באוגוסט, בשנחאי צמחו המכירות ב-31% ובבייג'ין ב-23%, לפי סופון הולדינגס. ביום שישי יפורסמו נתונים רשמיים של ממשלת סין על מכירות הבתים באוגוסט.



בסיטי מעריכים כי ממשלת סין צפויה להודיע בקרוב על צעדים נוספים לצינון שוק הנדל"ן. "הגורמים העיקריים לבועת הנכסים הם נזילות עודפת והיעדר אלטרנטיבות להשקעה, ולשני הגורמים האלה יש עדיין נוכחות גדולה", אמר קן פנג, כלכלן סיטי בבייג'ין, לבלומברג.



האמצעים הנוספים שתאכוף הממשלה עשויים לכלול הגבלות על מכירות מוקדמות של דירות והגבלת ההנחות שמותר לבנקים להציע על משכנתאות, לדברי פנג. הממשלה עשויה גם להאיץ תוכניות שמטרתן להגדיל את ההיצע, ולאכוף ביתר שאת את ההגבלות הקיימות, הוסיף.



העיתון "the 21st century business herald" דיווח היום כי האמצעים עשויים לכלול גם הפסקה של ההלוואות למפתחי נדל"ן, הורדה של מחירי הבתים ואיסור על רכישת בית שלישי. העיתון ציטט מקור מקורב למשרד הדיור והפיתוח העירוני-כפרי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully