וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בבנקים מסכמים את תש"ע: מדד תל אביב 25 עלה ב-19% - פי 5 לעומת S&P 500 בארה"ב

טל לוי

8.9.2010 / 10:04

בלאומי ובהפועלים רואים בחיוב השקעה במניות, בעיקר לטווח הארוך ומשבחים את עוצמת הכלכלה הישראלית



"בטווח הקצר יתנהל המסחר בתנודתיות וקיימת סבירות לסנטימנט שלילי בשווקים, על רקע פרסום נתוני מאקרו בחו"ל. עם זאת, בהסתכלות ארוכת טווח, ללקוח המוכן לקחת סיכון רמת המחירים הנוכחית (כפי שהיא משתקפת ברמת המכפילים) נוחה להשקעה, בפרט לאור הציפייה להיוותרות הריבית ברמה נמוכה יחסית והעדר אלטרנטיבות ההשקעה", כך כותבים הבוקר כלכלני בנק לאומי בסקירתם השבועית.



בבנק הפועלים כותבים כי הצטמצמו החששות בנוגע לתרחיש של האטה חדה במיוחד בכלכלה הגלובלית, או אף כניסה למיתון חוזר. "מכלול הנתונים עודנו חיובי ומצביע על איתנות המשק הישראלי ועל כן אנו מעריכים כי גם ברמות המחירים הנוכחיות, האפיק המנייתי מעניין להשקעה, כשעיקר הסיכון גלום בהתפתחויות שליליות שעלולות לחול בכלכלה הגלובלית, בדגש על ארה"ב", כותבים בבנק. "אנו רואים בחיוב השקעה בענפים שאופי פעילותם מוטה למשק המקומי, כגון: ענפי קמעונאות ומסחר, יצרניות מזון ונדל"ן מניב בישראל, בשילוב השקעה בחברות יצואניות בענפים בסיסיים, כגון דשנים ופרמצבטיקה".

השוק הסולידי



בשוק הסולידי, חוזרים בבנק הפועלים על המלצתם בחודשים הרבים האחרונים להשקיע במק"מ: הנפקת המק"מ 911 שנסגרה בתשואה של 2.25% מגלמת ריבית חזויה של 2.75%, בדומה להערכות הבנק. בהפועלים ממשיכים להמליץ על רכיב נזילות גבוה בתיק ההשקעות לאור רמות התשואה הנמוכות באג"ח הממשלתיות, אשר מפחיתות במידה רבה את כדאיות ההשקעה בהן, ובהתחשב בתשואת המק"מ כיום.



בבנק לאומי מציינים כי לאור העליות החדות יחסית שנרשמו לאחרונה בחלקו הארוך של עקום התשואות עלתה רמת הסיכון הכרוכה בהשקעה בו. נוסף על כך, חלקו הקצר של העקום מציע רמת תשואות ריאלית שלילית ואטרקטיביות ההשקעה בו נמוכה. לפיכך נראה כי קיימת עדיפות השקעה באגרות החוב בעלות טווח השקעה בינוני. כמו כן, ממליצים בלאומי על תמהיל מאוזן בין אגרות שקליות וצמודות באפיק הממשלתי בתיק, זאת בשל רמתן הדומה הן של הציפיות האינפלציוניות הנגזרות משוק ההון הן של הערכות לאומי והן של בנק ישראל לשנה קדימה.



עוד מציינים בלאומי כי מתחילת השנה האזרחית נסקו מדדי התל-בונד בשיעורים חדים והגיעו לרמות שיא ונראה כי השבוע בחרו חלק מן המשקיעים לממש רווחי הון. עם זאת, המשך אי-הוודאות הגלובאלית בשילוב עם איתנותן הפיננסית של החברות המקומיות, כפי שזו התבטאה בדו"חות לרביע השני, צפויים להמשיך ולתמוך באפיק הקונצרני.



תש"ע - שנה חזקה לשוק הישראלי



בשנת תש"ע שוק המניות הישראלי הציג עליונות מרשימה בהשוואה לשווקים הבינלאומיים, אשר נתמכה בסביבת המאקרו המקומית האיתנה ובתוצאות הטובות שהיו למרבית החברות. היציאה מהמשבר הייתה מהירה מהצפוי וסביבת הריבית האפסית תמכה גם היא בשוק המניות, בעיקר במחצית הראשונה של השנה. כך, מדד ת"א 100 סיים את השנה עם תשואה של כ-19.4% לעומת עלייה של כ-3.7% שרשם מדד ה-s&p500, ובהשוואה לתשואה שלילית של כ-0.5% שרשם מדד msci world.



בשוק הסולידי, התאפיינה שנת תש"ע בעליות שערים משמעותיות בשוק אגרות החוב. בסיכום שנתי עלו מדדי אגרות החוב הממשלתיות הצמודות והשקליות בכ-10% ו-6.97% בהתאמה. ביצועי מדדי אגרות החוב הקונצרניות רשמו השנה מגמה חיובית אף הם והציגו תשואות עודפות על פני האפיק הממשלתי. מתחילת השנה העברית עלו מדדי התל-בונד 20 והתל-בונד 40 בכ- 12.8% וכ-15.8%. בין הגורמים לעליות המרשימות ניתן למנות את ואי-הוודאות הכלכלית הגלובלית, סביבת הריבית הנמוכה והצפי שזו תישאר ברמות אלו לזמן רב והיעדר אלטרנטיבות השקעה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully