וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כך אנו קונים מתנות לחג

חן הלפרן

8.9.2010 / 13:00

כמה אנחנו מוציאים על מתנות, מה נעדיף לקבל מבני המשפחה, ממה עדיף להימנע כשקונים לקרובים וכמה מאיתנו "ממחזרים" מתנות? קצת על ההרגלים שלנו כשזה נוגע למתנות החג

ערב ראש השנה לרוב מאופיין בארוחת החג בה מתקבצים בני המשפחה, מדברים, נהנים, וכמובן - מחליפים מתנות. אבל איך ניתן לדעת כמה להשקיע בכל אחת מהמתנות שאנו קונים? האם האחיין שרואים רק פעם בשנה צריך לקבל מתנה דומה לזו שקיבלה הדודה שפוגשים פעם בשבועיים? ולכמה מאיתנו איכפת אם המתנה תהיה מתוצרת הארץ?

ממחקר של חברת BlueBerries-Panel, שבחן את הרגלי הצרכנים בישראל, עולה כי ההוצאה הממוצעת בישראל לקניית מתנות לחג עומדת על 460 שקלים. כמו כן, בין המגזרים השונים, האוכלוסייה החילונית מוציאה כ-120 שקל יותר מהאוכלוסייה החרדית.

ואיך אנחנו מחליטים כמה להשקיע בכל אחת מהמתנות? מסקר שנערך כחלק מהמחקר עלה, כי 63% מהצרכנים בוחנים ראשית את רמת הקרבה המשפחתית, 13% קונים בהתאם לסוג האירוח הנצפה בבית המארח ו-14% מקוני המתנות זוכרים את המתנות שקיבלו בעבר מהאדם ומחליטים על פיה מה לקנות. כמו כן, נראה כי 68% מהישראלים נוהגים למחזר מתנות שקיבלו ולהעניק אותן לאחרים.

ביחס לבחירות הקנייה, המתנה המועדפת על 36% מהישראלים היא כסף או שוברי שי. 12% ענו כי הם מעדיפים בגדים תכשיטים או מתנה אישית ו-6% מהנשאלים ענו כי הם היו מעוניינים באביזרים טכנולוגיים, לרבות נגני מוזיקה.

בנוגע לדברים מהם עדיף להימנע כאשר קונים מתנות, מתברר כי דווקא פרחים, ספרים ומוצרי הטיפוח והקוסמטיקה אינם הבחירה הבטוחה. הסקר מלמד כי 13% מהאוכלוסייה לא היו רוצים לקבל לקבל פרחים או עציצים, 11% אינם מעוניינים לקבל ספרים או אלבומים ו-9% היו מעדיפים שלא לקבל מוצרי טיפוח וקוסמטיקה.

פרט מעניין נוסף שעולה מהסקר הוא כי רק 2% מהאוכלוסייה מעדיפה לקנות רק מתוצרת חוץ ולכמעט 70% ממקבלי המתנות לא אכפת אם הן מתוצרת ישראלית או אם מדובר בתוצר מיובא. עם זאת, נראה כי מקור האדישות נטוע בעובדה, ש-40% מהנשאלים לא ידעו לזהות ולהבדיל בין מוצר ישראלי לכזה שיוצר בחו"ל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully