וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עקב מחאת הציבור: סרקוזי ישנה את הרפורמה המתוכננת במערכת הפנסיה של צרפת

סוכנויות הידיעות

8.9.2010 / 13:32

עם זאת, סרקוזי לא צפוי לחזור בו מהצעתו להעלות את גיל הפרישה מ-60 ל-62



נשיא צרפת, ניקולא סרקוזי, ישנה את הרפורמה המתוכננת במערכת הפנסיה, בתגובה להפגנות ולפעולות המחאה שהתרחשו בצרפת בשבוע האחרון, אך הוא לא מתכוון לחזור בו מתוכניתו להעלות את גיל הפרישה, כך אמר היום דוברו של סרקוזי.



בהפגנות שנערכו אתמול ברחבי צרפת במחאה על הרפורמה של סרקוזי התאספו בין 1.1 מיליון ל-2.7 מיליון איש, לפי הערכות המשטרה והאיגודים המארגנים. מדובר בהפגנות הגדולות ביותר שנראו בצרפת בשני העשורים האחרונים. דוברו של סרקוזי, לוק שאטל, אמר לרדיו אירופה 1 כי הנשיא יודיע מאוחר יותר היום על השינויים ברפורמה, והוסיף כי סרקוזי לא מתכוון לשנות את הסעיף אשר יעלה את גיל הפרישה מ-60 ל-62.



זו אינה הפעם הראשונה שבה רפורמה במערכת הפנסיה בצרפת מעוררת מחאה ציבורית. ב-2003 וב-2007 פרצו שביתות ממושכות בצרפת על רקע התנגדות לשינויים בחוקי הפנסיה. ב-1995 ויתר הנשיא לשעבר ז'ק שיראק על ניסיון לבטל הטבות פרישה לעובדי מגזר התחבורה, לאחר שסדרת הפגנות שיתקה את המדינה.



גיל הפרישה החוקי בצרפת עומד על 60, מאז שהנשיא הסוציאליסטי פרנסואה מיטראן הוריד אותו לאחר בחירות 1981. העלאת גיל הפרישה בצרפת מגיע לאחר צעדים דומים אצל שכנותיה. בגרמניה הוחלט ב-2007 להעלות את גיל הפנסיה מ-65 ל-67 בהדרגה, ובספרד ואיטליה הועלה גיל הפנסיה ל-65 בתגובה לעלייה בתוחלת החיים ולשינויים דמוגרפיים נוספים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully