וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ועדת באזל הגיעה להסכמה בנוגע לתקנות הלימות ההון העולמיות החדשות למגזר הבנקאי

סוכנויות הידיעות

8.9.2010 / 18:05

לדברי סגן נשיא הבונדסבנק, הרגולטורים הגיעו לפשרה שתזדקק כעת לאישור נגידי הבנקים המרכזיים



ועדת באזל, שהתכנסה לקביעת תקנות חדשות לרגולציה הבנקאית העולמית, הגיעה לפשרה בנוגע לדרישות הלימות ההון ב-5-10 השנים החל מ-2013, לדברי פרנץ-כריסטוף צייטלר סגן נשיא הבונדסבנק, הבנק המרכזי של גרמניה. הפשרה תהיה הבסיס לדיון בהסכם סופי בפגישת נגידי הבנקים המרכזיים וראשי הגופים הרגולטוריים של מגזרי הבנקאות בעולם, שתתקיים ב-12 בספטמבר.



בעקבות המשבר העולמי, ניצת ויכוח על דרישות הלימות ההון מהבנקים. קובעי מדיניות רבים מעוניינים להעלות את הרף הנוכחי, הן ביחס להיקף ההון הזמין של הבנקים, והן ביחס לאיכות היחסית שלו, בטענה כי היות הרף נמוך מדי הוא שהוביל למשבר הנזילות ולמחנק האשראי שהחל ב-2007. ממשלות מסוימות, דוגמת צרפת וגרמניה, חוששות כי הבנקים והכלכלות שלהן לא יעמדו בנטל המוגבר הנדרש בטרם המצב הכלכלי ישתפר.



בנובמבר ייפגשו מנהיגי מדינות ה-g20 - קבוצת הכלכלות הגדולות בעולם - בסיאול, על מנת לאשר את ההסכם שיגובש. העיתון הגרמני "די צייט" דיווח בשבוע שעבר כי ועדת באזל נפגשה על מנת לדון בהצעה ליחס הון ראשוני מינימלי של 6%, ובנוסף "מחסום הגנה" של 3% שיוטל רק בזמני פריחה כלכלית, ונועד להגן על הבנקים מפני שינוי פתאומי בתנאים הכלכליים.



ועדת באזל 3 הוקמה על ידי ה-g20 ונועדה לקבוע כללים חדשים עבור המגזר הבנקאי, על מנת להפוך אותו לעמיד יותר, לאור הלקחים שנלמדו במשבר הפיננסי האחרון. אקסל ובר, חבר במועצת הנגידים של הבנק המרכזי של אירופה (ecb), אמר כי הגדלת דרישות הלימות ההון מהבנקים לא צפויה להגביל את הצמיחה הכלכלית. ובר, נשיא הבונדסבנק, אמר כי "אמנם לא כולם יוכלו לקבל את מה שממשלתם רוצה", אך הוא סמוך ובטוח כי יצליחו להגיע להסכמה בסוף השבוע הקרוב. הוא הוסיף כי ארה"ב צריכה לעמוד בתנאים בדיוק כמו יתר המדינות. "אי אפשר שניישם את באזל באירופה ולא בארה"ב", אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully