וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנהל הגידור המיליארדר ג'ון פולסון רשם תשואה שלילית של 11% עד כה השנה

סוכנויות הידיעות

8.9.2010 / 22:38

הירידה נרשמה בקרן אדוונטאג' פלוס - הגדולה מבין הקרנות בניהולו; קרן הזהב שלו התחזקה



מנהל קרן הגידור המיליארדר ג'ון פולסון הפסיד עד כה השנה 11% בקרן הגידור הגדולה ביותר שהוא מנהל, לדברי אדם שקיבל דיווח על תשואת הקרן לסוכנות הידיעות בלומברג. קרן אדוונטאג' פלוס של פולסון ירדה ב-4.3% באוגוסט, לדברי המקור.



קרן אדוונטאג' פלוס מתמקדת בהימורים על ארועי חברות, כמו מיזוגים או פשיטות רגל. לעומת זאת, קרן הזהב של פולסון התחזקה ב-9% באוגוסט, וב-15% מתחילת השנה, לאחר שמשקיעים ברחו למקלט המתכת היקרה והעלו את מחירה לשיא. אתמול ננעלו החוזים על הזהב למסירה בדצמבר בשיא סגירה של 1,259.3 דולר לאונקיה. הזהב התחזק ב-15% עד כה השנה, ונמצא בדרכו לעלייה שנתית עשירית ברציפות.



חברת הגידור של פולסון, פולסון אנד קו, הימרה על התאוששות עד 2012, אך צימצמה את השקעותיה האופטימיות בני"ע, לפי מקור אחר שצוטט בבלומברג לפני חודש. כלכלת ארה"ב צמחה לאט יותר מהצפוי ברבעון השני, והמניות האמריקאיות נחלשו. קרן ההתאוששות של פולסון ירדה ב-9% החודש, ונותרה כמעט ללא שינוי מאז תחילת השנה.



פולסון התפרסם לפני כ-3 שנים, כאשר הימר נגד שוק הדיור האמריקאי - בתקופה בה עדיין רבים המשיכו להשקיע בכלים פיננסיים כמו אג"ח מגובות סאבפריים (משכנתאות ללווים בעייתיים בארה"ב). לפי הערכות, בעקבות הימור זה שילשל פולסון לכיסו כ-3 מיליארד דולר. לאחר מכן, הימר בהצלחה נגד הבנקים האמריקאים, וביצע גם הימורים מוצלחים על הזהב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully