וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מדד התחרותיות של הפורום הכלכלי העולמי: ארה"ב נופלת למקום הרביעי

סוכנויות הידיעות

9.9.2010 / 10:48

ישראל עולה 3 מקומות למקום ה-24 והפכה ל"מעצמת חדשנות"; שווייץ ממשיכה לעמוד בראש הרשימה



שווייץ ממשיכה להוביל את רשימת הכלכלות התחרותיות בעולם, ארה"ב נפלה מהמקום השני למקום הרביעי, ואילו ישראל שיפרה את עמדתה ועלתה מהמקום ה-27 בשנה שעברה למקום ה-24 בדו"ח שפרסם הפורום הכלכלי העולמי אתמול ל-2010/2011.



שוודיה וסינגפור, שהגיעו למקומות השני והשלישי בדירוג בהתאמה, עקפו את ארה"ב. בשנה שעברה הגיעה סינגפור למקום השלישי ושוודיה הגיעה למקום הרביעי.



ישראל התקדמה שלושה שלבים בדירוג, למקום ה-24. לפי הדו"ח, העלייה בדירוג התחרותיות של ישראל נובעת מיכולת החדשנות המשתפרת, והיא דורגה שישית בעולם במדד החדשנות. נתון זה מעיד הן על עסקים חדשניים, אך גם על זמינות מוסדות המחקר ועל מספר גבוה של פטנטים. עוד ציין הדו"ח את האווירה הכלכלית החיובית יחסית בישראל (מקום 14 בדירוג) ואת זמינות הון הסיכון (מקום 10) שתורמים להפוך את ישראל ל"מעצמת חדשנות" נכתב בדו"ח.



הגורמים שפגעו בדירוג התחרותיות של ישראל היו הצורך לשרדג את המוסדות במדינה ולשפר את איכות החינוך. בדו"ח נטען כי תוצאות נמוכות במבחני הבינלאומיים, בייחוד בתחומי המתמטיקה והמדע, עשויים לפגוע באסטרטגייה החדשנות של ישראל אילולא יטופלו. גם המצב הבטחוני גבה מחיר בדירוג רמת התחרותיות הכלכלית של ישראל עקב עלותו הגבוהה לעסקים (73); גם רכיב היציבות הפיננסית היה טעון שיפור (60).



בפורום הכלכלי העולמי ייחסו את הירידה בתחרותיות של ארה"ב לחוסר האיזון המקרו-כלכלי המצטבר בארה"ב, לחולשה במוסדות הציבוריים והפרטיים במדינה ולחששות באשר למצב שוקי ההון שלה.



סין עלתה ב-2 מקומות למקום ה-27.



הפורום הכלכלי העולמי פרסם את הדו"ח לקראת כנס של הפורום שייערך בשבוע הבא בעיר הנמל טינג'ין הסמוכה לבייג'ין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully