וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרגולטור בבריטניה הטיל קנס בסך 27 מיליון דולר על גולדמן סאקס

ניו יורק טיימס

9.9.2010 / 16:56

הקנס מכיוון שהבנק לא דיווח לרגולטור על חקירת רשות ני"ע שהתנהלה נגדו בארה"ב סביב ני"ע אבאקוס



רשות השירותים הפיננסים בבריטניה (fsa), הרגולטור של המגזר הפיננסי, הודיעה היום כי הטיל על הבנק האמריקאי גולדמן סאקס קנס בסך 17.5 מיליון ליש"ט (27 מיליון דולר) בגין העובדה שהבנק לא דיווח על חקירת רשות ני"ע בארה"ב (sec) נגדו שנגעה לני"ע אבאקוס.



fsa מסרה כי חטיבת גולדמן סאקס אינטרנשיונל, שהמטה שלה בלונדון, "לא הפעילה נועלים יעילים כדי לוודא שדבר חקירת רשות ני"ע בארה"ב ידווח לרגולטור בבריטניה".



בהודעת אי-מייל ששלח גולדמן, הביע הבנק "שביעות רצון מכך שהעניין נפתר".



בחודש יולי, הסכים גולדמן לשלם 550 מיליון דולר כדי ליישב אישומי הונאה של רשות ני"ע בארה"ב הנוגעים לאבאקוס 2007-ac1, מוצר נגזרי אשראי המבוסס על אג"ח מגובות משכנתאות. אישומי רשות ני"ע בארה"ב, שהוגשו בחודש אפריל בתום חקירה בת חודש, גררו בדיקה של הרגולטור בבריטניה לגבי האם גולדמן היה מחויב לדווח על חקירה נגדו מוקדם יותר.



גולדמן לא עידכן את הרגולטור הפיננסי בבריטניה לגבי אזהרה (wells notice) שקיבל מרשות ני"ע בארה"ב לגבי כוונה לנקוט בהליכים נגדו, למרות שכמה מבכירי הבנק בלונדון ידעו על כך.



הקנס שהטיל הרגולטור בבריטניה על גולדמן, המסתכם כאמור ב-17.5 מיליון ליש"ט, מהווה כמעט מחצית מסכום הקנס בסך 33.3 מיליון ליש"ט שהטיל הרגולטור בחודש יוני על בנק ג'י.פי מורגן בגין כשלים בהגנה על כספי לקוחותיו המושקעים בקרנות הבנק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully