וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שער הגיליון החדש של מגזין "טיים": "למה הישראלים לא רוצים שלום"

סוכנויות הידיעות

9.9.2010 / 21:49

"הישראלים אדישים ולא אכפת להם אם תהיה מלחמה; הם עסוקים להרוויח כסף ולחיות את הרגע"



"למה ישראל לא רוצה שלום". זאת כותרת כתבת השער של גיליון המגזין האמריקאי "טיים" שתגיע לדוכני העיתונים בשבוע הבא, אשר קובעת כי מרבית אוכלוסיית ישראל אינה מייחסת חשיבות להשגת שלום עם הפלסטינים, ומתמקדת יותר בליהנות מהחיים בכלכלה הישראלית המשגשגת.



"למען האמת, הישראלים כבר לא מוטרדים מהעניין. הם עסוקים בדברים אחרים; הם מרוויחים כסף; הם נהנים מקרני השמש של שלהי הקיץ. העולם סביבם אולי עדיין רואה בארצם מקום של סכסוך דמים עם ערבים שמשפחותיהם גרו פעם על אדמת ישראל ותוהה האם ניתן לפתור את הסכסוך במשא ומתן, אבל הישראלים אומרים שהם השאירו את זה מאחור", כתב הנציג הבכיר של "טיים" בישראל, קרן ויק, בכתבה.







"אבל חכו רגע. עמוק בפנים האם הישראלים לא יודעים שהשגת שלום עם הפלסטינים היא הדרך היחידה להבטיח את השגשוג והאושר של ישראל? ובכן, לא ממש. בסקר שנערך בחודש מארס בו התבקשו ישראלים לציין את "הבעיה הדחופה ביותר" שעומדת בפני ישראל, רק 8% מהיהודים בישראל ציינו את הסכסוך עם הפלסטינים - מקום חמישי אחרי חינוך, פשע, בטחון לאומי ועוני. ערבים ישראלים שהשתתפו בסקר הציבו את השגת השלום במקום הראשון, אבל בקרב היהודים, הבעיה שהוגדרה על ידי הנשיא אובמה בתור "גורלית לעולם כולו" פשוט לא נראית גורלית", כתב ויק.



"האנשים בישראל אדישים. לא אכפת להם אם תהיה מלחמה. לא אכפת להם אם יהיה שלום. לא אכפת להם. הם חיים את הרגע", מסיים ויק את כתבתו, אשר בה ציין גם כי שוק הנדל"ן בישראל פורח וכי הכלכלה משגשגת למרות המשבר העולמי.



בראיון ל-cnn, הודה ויק כי כותרת השער "נועדה להיות פרובוקטיבית ומסקרנת", אולם הגן על הכתבה. "תמיד יש ויכוח וביקורת לגבי כל טענה שקוראת תגר על הגישה הרווחת", אמר. "ברור לי שהחיים בישראל באמת טובים וכאשר המצב הבטחוני טוב, אין שום דחיפות להגיע להסדר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully