וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתוני המקרו שלחו את וול סטריט לעליות

ניר צליק

9.9.2010 / 23:44

יום המסחר בבורסה בניו יורק הסתיים בעליות שערים על רקע נתוני המקרו, שהתבררו כטובים מחששות האנליסטים. דאו ג'ונס ונסאסדק עלו שניהם ב-0.3% ו-S&P 500 הוסיף 0.5% לערכו

המסחר בוול סטריט הסתיים בעליות על רקע נתוני מקרו טובים מהצפוי. דאו ג'ונס התחזק ב-0.3% ל-10,415 נקודות, נאסד"ק עלה ב-0.3% ל-2,236 נקודות ו-S&P 500 הוסיף 0.5% ל-1,104 נקודות

בזירת המקרו, נתוני תביעות האבטלה הראשוניות הראו ירידה חדה מהצפוי של 21 אלף תביעות לרמה של 451 אלף תביעות אבטלה ראשוניות בשבוע שעבר, כאשר האנליסטים צפו ירידה מתונה יותר לרמה של 470 אלף תביעות ראשוניות ביחס ל-472 אלף תביעות ראשוניות לפני שבועיים. גם הגירעון במאזן הסחר האמריקאי הצטמק יותר מהצפוי בחודש יולי, ל-42.8 מיליארד דולר, ביחס לגירעון קודם של 49.9 מיליארד דולר. האנליסטים חזו כי הגירעון יעמוד על 46.8 מיליארד דולר.

סוחרי הנוסטרו (מסחר בכספי הבנק עצמו) בבנק גולדמן סאקס החלו בדיונים עם מספר קבוצות לגבי האפשרות להצטרף אליהן, בעוד הבנק נערך לסגור את חטיבת הנוסטרו כדי לעמוד ב"חוק וולקר", רגולציה שנועדה להגביל את גודל הבנקים ולמנוע משברים כלכליים נוספים. בין הקבוצות, KKR, פרלה ויינברג, בלקרוק וקבוצת קרלייל, כך מסרו מקורות המקורבים לנושא.

ענקית האלקטרוניקה אפל הודיעה היום על ביטול חלק מההגבלות שהטילה על מפתחים של יישומים למכשירי אייפון, אייפד ואייפוד. החברה מסרה כי עיקר ההגבלות שבוטלו נגעו לאיזה כלי תכנות יכולים מפתחים להשתמש בבואם ליצור יישומים למערכת ההפעלה iOS של אפל.

בחברות הישראליות, בית המשפט העליון סלל את הדרך להעברת השליטה בחברת תרו לסאן ההודית. חברת סאן פארמה ההודית זכתה בנצחון משפטי מכריע על משפחות לויט ומורוס בעלות השליטה בחברת תרו וסיימה בכך מאבק משפטי של שנתיים. בית המשפט העליון בשבתו כבית משפט לערעורים אזרחיים דחה את ערעורה של חברת תרו ו-7 דירקטורים בחברה על החלטתה של שופטת בית המשפט המחוזי בתל אביב מיכל אגמון גונן מאוגוסט 2008.

אגמון גונן דחתה את התובענה של תרו והדירקטורים להורות על חברת סאן לבצע הצעת רכש מיוחדת למניותיה של תרו. הרכב של 3 שופטים בראשות איילה פרוקצ'יה דחה את הערעור ואת כל הטענות שהעלתה תרו, שמתמחה בתחום תרופות גנריות למחלות עור, בבקשת הערעור.

33.5% מבעלי המניות של רדוויז'ן חשבו כי הצעת הרכש במחיר 7.3 דולר למניה (פרמיה של 10% על מחיר השוק ביום הגשת ההצעה) היא אטרקטיווית, והחליטו להיענות לה. הצעת הרכש של החברה היתה ל-5% מהמניות בלבד, כך שהחברה תרכוש את האחזקות מבעלי המניות על בסיס יחסי, כאשר יתרת המניות יוחזרו לבעליהן. רדוויז'ן תשלם כ-7.13 מיליון דולר על המניות. בעקבות ההצעה, יעלו אחזקותיו של זוהר זיסאפל, יו"ר החברה, ל-26.2% לעומת 24.8% לפני ההצעה, וכעת תוכל החברה להשלים את תוכנית הרכישה העצמית שלה מנובמבר 2007, בגובה 30 מיליון דולר.

צורן נסחרת אחרי שנפלה אמש ב-10.1% בעקבות רכישת מיקרוטיון תמורת 166 מיליון דולר. בעקבות ההצעה, בית ההשקעות לזארד חתך את המלצתו מ-"קנייה" ל-"החזק". מניית מיקרוטיון זינקה ב-19.4% בעקבות רכישתה הצפויה.

  • עוד באותו נושא:
  • וול סטריט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully