וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כלכלת יפן צמחה בקצב מהיר מהצפוי של 1.5% ברבעון השני של 2010

אשר שכטר

10.9.2010 / 9:18

נתוני הצמיחה לרבעון השני שפורסמו היום גבוהים יותר מהערכות מוקדמות שפירסמה ממשלת יפן



כלכלת יפן, השלישית בגודלה בעולם, רשמה צמיחה מהירה מהצפוי ברבעון השני של 2010, לאחר שחברות פרטיות במדינה הגדילו את השקעותיהן והחלישו במעט את החששות מפני האטה בהתאוששותה של הכלכלה היפנית מהמשבר.







התמ"ג היפני צמח בקצב שנתי של 1.5% ברבעון השני, לעומת צמיחה איטית יותר של 0.4% עליה דיווחה הממשלה בחודש שעבר וצמיחה של 5% ברבעון הראשון של השנה. השקעות העסקים עלו ב-1.5% ברבעון השני לעומת הרבעון הראשון, לעומת עלייה של 0.5% עליה דווח קודם לכן. התמ"ג של יפן הסתכם ב-1.29 טריליון דולר ברבעון השני, פחות מהתמ"ג הסיני שהסתכם ב-1.33 מיליארד דולר. כלכלת סין עקפה את יפן ברבעון השני והפכה לכלכלה השנייה בגודלה בעולם.



"אסור לטעות, אנחנו עדיין לא יכולים לנשום לרווחה. הכלכלה עומדת בפני סכנות כמו האטה כלכלית עולמית והתחזקות הין", אמר מסמיצ'י אדצ'י, כלכלן בכיר במשרדי ג'יי.פי מורגן צ'ייס בטוקיו, לבלומברג.



התחזקות הין מול הדולר השנה פגעה קשות במגזר היצוא היפני בחודשים האחרונים, ואילצה את ראש הממשלה נאוטו קאן לחשוף חבילת תמריצים בסך 920 מיליארד ין (11 מיליארד דולר) במטרה לעודד את הצמיחה כלכלית ולהגן על הכלכלה מפני התחזקות הין, שעלה ב-10% מאז תחילת השנה לרמתו הגבוהה ביותר מול הדולר מזה 15 שנים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully